torsdag 22. juni 2017

Huset vårt


Huset vårt er et funkishus, som stod ferdig i 2005. Akkurat gammelt nok til at ting begynner å gå i stykker, og det har vi virkelig fått merke etter at vi flyttet inn:) Derfor oppussingen av de tingene jeg ville gjøre har gått så sakte, for det er hele tiden noe annet som må ordnes først!! Men litt har vi da fått gjort, og det skal jeg vise frem etter hvert!!

Ganske snart etter at vi flyttet inn i huset, kom en veldig kraftig sommerstorm, med mye nedbør. Det blåste i nord/vestlig retning, og det er den retningen vi merker best. Da jeg stod opp om morgenen, oppdaget jeg at det var lekket inn vann både i de store vinduene til soverommet oppe (som du ser på bildet), og stuevinduene nede.

Jeg fikk kjempepanikk, ingen vil vel ha vann inn i huset?...!! Heldigvis kom forsikringsselskapet raskt på banen, og gjorde alle målinger, og det ble kun funnet fukt i øverste lag i gulvene...! Men snekkere måtte hyres inn, for det manglet faktisk vannbord over begge disse vinduene, hvor det var regnet inn!!

Når vi skal i gang med å male huset en gang, ønsker jeg å gå for en litt dypere gråfarge. Det tror jeg berre kan bli lekkert!!!!!


Huset sett rett forfra. Det er de store vinduene som lakk inn vann. 

Huset sett fra kjøkkensiden. Kjøkkenet er virkelig husets hjerte, og det skal jeg vise frem seinere. 

Huset ser faktisk litt sånn spøkelsesaktig ut i nattemørket!!!! Hi, hi! 

Vi fikk fagfolk til å sparkle over og male vinduskarmene i stuen. De hadde fått noen kraftige vable i løpet av årene, men nå er det blitt glatt og fint igjen! 







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar