onsdag 25. mai 2016

Jeg går på fotokurs!


Det er kjempegøy!! Det går lettere i surr med lang og kort lukketid, stor og liten blender, høy og lav iso, men jeg gir ikke opp!!! 


Jeg har jo alltid likt å ta bilder, og litt er blitt lært opp gjennom tidene, men aldri så grunnleggende og systematisk som nå! Så denne gangen håper jeg  det vil sitte!!! Kommer nok fortsatt til å bruke "automat" knappen endel, men det er veldig morsomt å stille inn alt på kameraet selv! Litt kjedelig når du har bommet, da....!! Dybden i bildene blir mye bedre, og ikke minst er det veldig morsomt å jobbe med de forskjellige effektene innstilligene gir! 






Her kan du se litt av hva jeg har jobbet med: 





Mitt første bilde i kurset, hvor jeg stilte inn alt manuelt



Nydelig dybde i dette bildet!


Øving med ISO, helt mørkt rom, med kun en liten lyskilde, og ingen blitz!



Landskap. Utenfor mitt favorittsted, Botanischer Garten



Komposisjon. Fikk jeg tatt da pappaen min og jeg var på vandring i forfedres fotspor oppe ved Østersjøen


Spøkelseleffekt. Pappa som modell! Kort lukketid, mens motivet beveger seg!


Fryste vanndråper. Ekstrem kort lukketid.



Sløret vannfall. Laaaaang lukketid.


Kurset er nettbasert, og damen bak er Vibeke Alvestad Johansen. eller Imago Collectico, som er firmanavnet. Om du går med planer om å utvide din fotokunnskap, så kan jeg anbefale dette!!!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar