onsdag 10. februar 2016

Hjelp meg å hjelpe!

Ved å kjøpe Klestrolletprodukter, vil du også støtte "The Njeri Maria Fondation"! Hva er det , lurer du kanskje på??


Jo, nå skal du høre! En ildsjel med navn Maria, ble for noen og 20 år siden født i landet Kenya.  Hun skulle møte verden med store utfordringer, da hun er født med CP. Ingen "big deale" her hjemme lenger, men i et land som Kenya, blir fortsatt barn og voksne med utviklingshemminger gjemt bort.

Maria var av de heldige, hun har en familie som er glad i henne og støtter henne på alle måter. Hun fikk for noen år siden, komme til Norge for å gå et år på folkehøyskole der. Til alt hell var det min eldste datter, som skulle dele rom med henne! Dype vennskapsbånd ble knyttet på tvers av kultur og avstand i land. Vi fikk feiret nyttår med Maria, og lærte et flott menneske å kjenne.


Året gikk fort, og så var det tilbake til Kenya, og et land langt bak i forhold til å ta seg av mennesker med utfordringer.. Ingen jobb å opprive for Maria, så da tok like godt hun tak og skaffet sin egen arbeidsplass. Nemlig "The Njeri Maria Fondation"!

Dette er en veldedig organisasjon, som jobber for å øke kunnskap om handicappede i samfunnet generelt, og de med CP spesielt. Hun holder foredrag, ringer rundt og skaffer sponsorer, og jobber direkte mot mennesker som trenger hjelp.



Mange av dere, har allerede vært med å støtte fondationen. I fjor lot jeg 20 % av salget mitt gå dit. Pengen ble overlevert i romjulen, da min eldste datter var nede på besøk. De er allerede brukt til å lønne en assistent, slik at denne personen kan følge opp en gutt som ellers ikke ville ha mulighet til skolegang.


Det er klart at jeg ikke nå kan trekke meg fra dette samarbeidet med Maria. Ikke vil jeg heller!! I år lar jeg alt overskuddet ved salg gå den veien. Hun trenger det, de trenger det! Så lenge jeg får igjen penger for utgiftene mine til stoff etc, så er jeg fornøyd! Glad for å kunne hjelpe!!



Så da vet du det; du gjør en ganske så god gjerning ved å bestille av meg i år!! Hva du kan bestille? Vel Klestrollbutikken skal være ganske oppdatert på ferdigsydde produkter, i tillegg tar jeg med glede imot ønsker.  Mye personlig kan jeg lage, og særlig nå, når jeg har fått litt dilla på Shilouette Cameoen min, og kan trykke ut mønstre og bokstaver i vinyl, som jeg kan pynte det meste med! Eller trenger du noe spesielt? You name it, og vi vil finne ut av det!!



På forhånd takk!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar