tirsdag 5. januar 2016

Litt av julegaver/bestillingene fra Klestrollet denne julen, og et hytteprosjekt!

Når jeg får "småbestillinger", som luer og pannebånd, glemmer jeg som oftest å ta bilde av dem. I år var det Minionstoffet som var mest populært, og det ble noen sydd av det!

Andre ting husker jeg å ta bilde av, og det har jeg gjort med følgende:

To miniongensre i str 128. Ermer og rygg er av isoli, alle stoff kjøpt på Stoffcentrum i Hamburg.

Fleecekjole i str 1 år. Ingen jul uten minst en slik bestilling!! Alltid koselig!! Stoff og blomst fra Stoff og stil.

Dyne og pute til dukken. Hun skal sove godt, med prinsessene fra Frost til å passe på!! Froststoff fikk jeg av venninne i USA, inni har jeg tre lag med deilig og myk fleece. 


Til en liten prins i Kenya, sydde jeg et fleecesett, som min eldste datter tok med ned dit i julen. Gøy med dukke man kan kle på!!! Fleece fra Stoff og Stil, foret i hetten, jersey, er fra Stoffcentrum. 



Som "gavepapir" i år, sydde jeg også opp mange stoffposer i et gammelt julestoff, som jeg fant på Fretex for noen år siden! Fungerte fint, det!!
Stoffpose med gave fra nissen!



Så har jeg strikket, da!! Har strikkedille for tiden, og jeg fikk en bestilling på en Mariusgenser til mann i høst. Trodde ikke at den skulle bli ferdig til jul, men det ble den! I tillegg er jeg kommet langt på enda en, i damestørrelse. Den skal helt til Boston, hvor en kjær bekjent går på college!


Fikk et gavekort på et kjøpesenter til jul, og i går var jeg og kjøpte boken Klumpelompe! Så mange søte strikkemønstre! Har garn klart, og setter igang med noe derfra også når jeg er tilbake i Hamburg! Liker å ha minst 3 forskjellige strikketøy liggende og variere på!! Som oftest alltid et hovedarbeid, og to andre prosjekter for variasjonens skyld!! Funker flott, det!!


Så må jeg bare vise prosjektet jeg hadde på hytten i julen!! Kjøpte en gammel skjenk før vi fikk hytten ferdig, og hele tiden har det vært meningen at jeg skulle lakke den mørk, slik at den står i stil til sengen på soverommet der oppe. Ting tar tid, men da jeg satt igang, gikk det jo så fort!! To strøk, og voila, et nydelig "nytt" møbel så dagens lys!! Et riktig fint "smykke" er det blitt på soverommet!!!

Før og etterbilder:




1 kommentar:

  1. Hei Anne! Like flittig som alltid, det er jeg så glad for!! Det er jo så godt for sjel og sinn, og tiden flyr av gåre. Den boken du nevner har jeg kikket igjennom , men der er så mange andre bøker med nesten like mønstre. Så et spørsmål, når dro du til Tyskland igjen? Du skjønner jeg bar på Bystasjonen i går (skulle liksom handle klær til Lene, men niks)Jeg sto i en butikk og skulle betale, jeg synes så tydelig du og Mia gikk forbi :) :) Innen jeg var ferdig så jeg ikke snurten av dere :) (hvis det var dere) Hva garn bruker du til Marius gensere ( or pinne.nr) Her går det i tovete votter for tiden :)Håper fu fortsetter med å sende bilder og lignende Klem fra meg.

    SvarSlett