søndag 3. januar 2016

Godt nyttår!!!

Ja, nå skriver vi alt 2016 på kalenderen, og vi har hatt en koselig jule- og nyttårsfeiring her i Norge! Det meste av tiden har vi vært på hytten, og til glede for mini, har vi hatt besøk nesten hele tiden!

Nå er vi imidlertid kommet oss ned i lavlandet igjen, og de siste dagene før vi vender nesen mot Hamburg igjen, skal nytes her!!

Slenger ut et lite billedras fra jule- og nyttårsfeiringen!


Første julaften er blitt feiret på hytten, og jeg håper det ikke blir den siste!! Koselig med 10 stk til bords. Mange julekuler fra rundt om i verden, med hovedtyngde fra Praha og Hamburg! 



Dette er likevel favoritten min!! Har 4 stk av dem. Fikk dem av en god venninne i bytte mot en kosedress!! Sånt liker jeg, vet du! 


"Pip, pip, men jeg er vel søt jeg og?"
Jada!!!


Bordoppdektningen på julaften. Bordet var fult av lykter, mange hjemmelagede av tomme syltetøyglass ol. Skikkelig koselig! (Synes jeg..!)


Nissen kom selvfølgelig, for vi hadde mange snille barn samlet!!


2. juledag gikk turen til søstermor og deilig julemiddag der. Vi var hele 12 stk til bords, og etterpå ble det spilt spill!! Her er Newton, og det er vel ikke nødvendig å nevne at jeg var på vinnerlaget??!! Hi,hi!


Vår internationale katt var selvfølgelig med! Vi kjørte hjem fra Hamburg, og tok ferge fra Hirtshals til Bergen. Katten stakkars, ble virkelig sjøsyk denne gangen... ikke mye søvn på henne og meg den natten, men nå er vi forberedt på hjemturen! Den tar hun og mannen i huset alene, mini og jeg flyr ned....!!


Sjekk julegaven fra oss til oss!! Jeg bestilte en lyslykt av hytten, laget av @pyramidehuset. En kunstner som bor i Kristiansand gjemmer seg bak det navnet. Er så fornøyd med den, altså!! Kan formidle kontakt om du ønsker å bestille også! Ikke spesielt dyrt var det heller.


Da vi ble alene på hytten mellom to besøk, tok vi oss en biltur til Aurland, og opp på dette utsiktsplatået. Er rangert på topp 10 i verden over spektakulære utkikkspunkt, og det kilte godt i magen da vi stod der! I utgangspunktet hadde jeg trodd at mer av instalasjonen var av glass, men det var kun det ytterste gelenderet som var det. Til gjengjeld bøyde dette seg utover, så det føltes ikke direkte betryggnde å lene seg på det....!!! 


Nydelig utsikt!! Og så lite snø!!!!!!!!!!


Her står jeg på veien og tar bilde utover på platået. 


Da vi skulle tilbake på hytten, tok vi oss en liten snartur nedom Undredalen og så denne lille kirken! Er vel kun plass til 3 stk i den.... Hi, hi! Men søt da! Opprinnelig var det en stavkirke, som seinere er blitt bygget om til en "vanlig". 

I Undredalen tok minien seg til å undre seg over alt mulig.... - tog du an??? 


Og så stod nyttårsaften på programmet! To ungdommer og seks eldre ungdommer (ok, voksne, da....), var samlet til deilig mat, drikke og godt humør! 


Mini fikk mennene med seg og jammen klarte de å stable et bål på beina, som faktisk brant!! Det var mildt, opp mot 8 varmegrader, men likevel godt å kunne varme seg litt på bålet!

Litt raketter hadde vi og!



Dagen derpå var nydelig, og vi måtte ut og lufte oss litt! Noen hadde nok bedre av den lufteturen enn andre..... Say no more!


Kontraster



Trolsk stemning!!


Kan ikke si at jeg var en ivrig blogger i 2015.... Vet ikke helt hva jeg kan love for dette året... Men den som leser, får se!! 

Ha det bra så lenge, så skal jeg snart vise et prosjekt jeg hadde oppe på hytten!



1 kommentar:

  1. Very beautiful pictures!!!!
    Enjoy the new year with a good helth and a lot of fun.
    XXX Anja

    SvarSlett