onsdag 23. september 2015

Julemarkedet til Sjømannskirken

I fjor var jeg innom Sjømannskirken sitt julemarked som gjest, men i år har jeg fått mulighet til å lage produkter som skal selges der. Det er koselig å komme sammen med andre nordmenn (kvinner) og lage disse. Noe har jeg også gjort hjemme, da!!

Her er hva jeg har levert fra meg foreløpig:


Jeg har strikket mobildeksler og brilleetui i mariusmønster!! Hadde tenkt å lage litt flere av disse, men det er mye puttel med den siste finishen, så jeg tenker det blir med disse!!


Selvfølgelig har jeg sydd.... Kjolene er sydd av en gammel duk, og skjørtet er sydd av en liten rest av en gardin. Stoffene er hentet fra kirkens eget hobbyrom. I tillegg har jeg tatt med meg noen av de skjortekjolene jeg hadde sydd opp til tidligere. De kan du se her  Mulig det blir litt flere slike skjortekjoler. 

I tillegg har jeg jo sydd disse settene. Har enda en bukse og et skjørt liggende, som også skal få seg hver sin genser.

Jeg har også et nydelig strikkeskjørt omtrent ferdig, som tar turen til Julemarkedet. Det var egentlig tiltenkt min yngste niese, men siden jeg har strikket det i str 4 år etter en oppskrift fra 50 tallet, er det litt lite... Ergo er en fireåring større i dag, enn de var da!!!

I morgen kommer søstermor og mannen på besøk!!! Gleder meg stoooort!! Men først skal jeg ha sykurs her hjemme for 4 flotte damer, og de skal lære å sy i glidelås!  

Ha det bra!!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar