mandag 14. september 2015

Eplekasse fra Altes Land og en bestilling

I Tyskland er det tre store områder som dyrker epler. Da snakker jeg store, altså!! Flaks for oss, så er et av de områdene rett over elven for oss, så vi har jo vært der borte ved flere anledninger, og kommer til å dra tilbake igjen dit også!!!

Da vi hadde besøk av svigermor med mann, var vi også en tur over. og der, på en av gårdene vi stoppet på, hadde de eplekasser til salgs!!!! Og jeg som er så svak for slike trekasser, kunne jo ikke bare gå forbi.... Så en ble med meg hjem!!

Skitten som fy, var den, så den måtte vaskes godt! Men nå er den blitt så rein som den kan bli (tror jeg)! Og den er blitt til strikkekurven min!! Veldig, veldig fornøyd!! Godt mulig det kommer tilbake en til kasse ved en seinere anledning...!!!!

Nyskrubbet og fin!!

Gårdens navn er malt på kassen



Ny bruksmåte: Strikkekasse!!!!!


Så må jeg bare vise en bestilling på et guttesett til en liten, ny verdensborger. Selv synes jeg det ble veldig søtt, så får jeg håpe at mottakere også liker det. både de som skal gi og de som skal få klærne!!
Har brukt mønstre fra Ottobre både til jakke(sommer -14) og bukse (høst - 15), med litt egne vrier på!! Velurstoff fra Stoff og Stil og fiskestoffet fra Stoffcentrum.

Hele settet samlet

Herlig og myk bukse, med fisker på knærne

Jakken har foret hette og Kamtrykknapper


Holder også på med en større bestilling for tiden, som innebærer både Elsa, Anna og Svampe Bob! En god kunde, som alt har begynt å tenke på julegaver, og det er jammen en god ide!!! 

Ellers har det ramlet inn nydelige bilder av småtroll med Klestrolluer på seg i det siste. Så utrolig koselig å se dem på!! 


Valgdag, og valgkveld i gamlelandet i kveld. Gjorde borgerplikten min for en stund siden, og det er ikke en hemmelighet at jeg er en av mange som ønsket forandring i Bergen by. Spennende tider fremover, å følge med på et nytt byråd, etter 12 år med høyrestyre...  Eneste jeg ikke synes noe om, er at Krf mest sannsynlig blir sittende videre... Et parti, som sikkert har sittet i bystyret i ca 40 år sammenhengende, siden de snur seg i vinden enten til høyre eller venstre alt etter hva som gagner dem... Ja, ja, sånn er politikken...  Håper DU er fornøyd med resultatene i din kommune! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar