mandag 4. mai 2015

Redesign!!!

Her kommer bilder av et av mine seineste prosjekter på syrommet, nemlig omsying, eller redesign, som det så fint heter, av gamle skjorter.

Jeg har sydd om skjorter slik tidligere også, men nå har jeg funnet en annen vri på pynten: Hvorfor ikke la barnet ditt få fargelegge jentene på kjolen selv???!!!




For å få et holdbart motiv, må man bruke tekstiltusjer, men man kan godt bruke vanlige tusjer, og så heller farge de opp igjen med jevne mellomrom. På den måten kan de jo få "forskjellige" klær på seg fra tid til annen!!!




 Og for all del, motivene trenger ikke å bli fargelagt!!! Det avgjør du helt selv!!
Skjortens knappestolpe er forresten intakt, og er blitt til ryggen av kjolen.

Disse kjolene, og flere til, tar jeg med til Klestrollmarkedet jeg skal ha hjemme i huset mitt fredag 05. juni. Der skal det i tillegg til Klestrolletprodukter også selges klær etter mini og maxien min, og litt ubrukt (...) fra meg. Alle seckondhandklærene skal man selv få bestemme beløpet for hvor mye man vil legge i, men klærne fra Klestrollet merker jeg med prislapper. 20 % av salget av dette og alt som kommer inn på seckondhand salget, går uavkortet til en organisasjon som jobber for barn og voksne med cerebral parese i Kenya. Hvorfor akkurat denne organsiasjonen?? Jo, eldste datter gikk på folkehøyskole i fjor med en av grunnleggerne, og har sett på nært hold hvilke utfordringer de står overfor. Da er det jo fint om vi kan hjelpe til litt!! Til jul reiser eldste datter ned igjen til Kenya, og da får hun med seg de innsamlede midlene. Blir dette vårmarkedet en suksess, kan det godt være at jeg rekker å organisere et til i november, slik at det kan bli enda mer klingende mynt å ta med!! Jeg kommer tilbake med mer informasjon om dette ved en seinere anledning!!!

Om du ønsker å bestille en slik skjortekjole, er det bare til å gi beskjed!!! De går opp til str 116.

Ha en riktig så god kveld der ute!

1 kommentar:

  1. Awesome work.Just wanted to drop a comment and say I am new to your blog and really like what I am reading.Thanks for the share

    SvarSlett