søndag 19. april 2015

En deilig vårferie nærmer seg ubønnhørlig slutten.....

En dag igjen av ferien, og så er det tilbake til skole og hverdag på tirsdag... Men da har vi kost oss i vel 2,5 uker, så vi kan ikke klage!!!

Vårferien begynte på langfredag, og det var moro å oppleve hvordan de markerte påskeaften her! Det har du gjerne lest i et annet innlegg? Dagen etter satt vi oss på flyet (Norwegian) til Gran Canaria. Vi var nok de eneste nordmennene om bord, sammen med mange tyskere og spanjoler!!

Det lå et deilig, stort hus og ventet på oss på toppen av Puerto Rico, da vi kom ned. Utsikten fra takterrassen var det ingen ting å si på!! Fikk med oss mange, flotte solnedganger der!! Det var en rolig og avslappende ferie, med soling og bading på strand og ved basseng. Vi leide bil i to dager, og var da bla a i Palmitosparken (som vi alltid må besøke...), og Las Palmas. Dette var faktisk første turen min dit, selv om jeg etter hvert har besøkt øyen noen ganger nå!! Likte byen veldig godt!!

Mannen i huset var med oss i en uke, og mini og jeg var der i 11 dager. Det er det som er greit med å leie privat, man kan bestemme mer lengden på ferien selv! Morgenen mannen i huset dro, foregikk ikke uten dramatikk... Sånn kan det gå, når man glemmer pcvesken med alle jobbeting, nøkler etc i huset når man drar, og ikke kommer på det før man er fremme på flyplassen... Viktig å bemerke at flyet hadde tiiiidlig avgang om morgenen. Så den som måtte løpe rundt som en galning og leite etter taxi for å få sendt vesken opp på flyplassen, var meg!! Det gikk med et nødskrik, 15 min før flyet skulle ta av, og rett før de holdt på å ta kleskofferten hans av flyet igjen, kom vesken fram!!!

Det ble litt tomt da mannen dro, er jo koseligst å være sammen! Men vi fylte dagene vi, med mer soling og bading, og ikke minst MINIGOLF! Minien var riktig så god, og slo meg alle gangene... Forbasket og!!!

Et lite bilderas fra Gran Canaria:
Sjekk gloret hotel...!! Puerto Rico

Så kommer det en del bilder fra Palmitosparken. Dit må dere dra om dere skal til Gran Canaria! Utrolig koselig, og med flotte show, både med ørner, delfiner og papegøyer!

Hva ser du på a, kompis??

Jålebukken!!

Sitter nå her og fabulerer over livet... 

Ikke bare er vi spretne.... 

...vi kan rocke også!!!

Sommerfuglstudie 

det var da en svært bleik hånd jeg hadde....!!!


Mini har fanget solen!!



Huset vi leide! Og mini svømmer!!


Vel tilbake i Hamburg er også våren virkelig kommet nå! Mye står i blomst, og vi måtte klippe gresset (dvs det greide minien helt alene!), for det var blitt så høyt!! Trodde at blomstringen var i gang med epletrærne på Altes Land også, så dit dro vi i dag. Men det var litt for tidlig. Noe var begynt, men tenker at om en 14 dg tid må det være helt magisk der ute!! Tenk tusener på tusener med epletrær i blomst!! En fin tur fikk vi oss i hvertfall i det deilige været, og enda en Hansaby,Buxstehude, bare rett på andre siden av Elbe, ble også besøkt!! Gamlebyen var utrolig sjarmerende!!


"Her henger jeg og venter på at noen vil ha meg..." 



Vel, ha en riktig så fin uke der ute, så kommer det snart litt syblogging igjen, for jeg ligger litt på etterskudd!!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar