lørdag 21. mars 2015

Sjømannskirken

Før vi flyttet hit til Hamburg, var det mange, inklusive meg selv, som lurte på hvordan det sosiale livet mitt skulle bli her nede. Var det lett å komme i kontakt med folk? Hvor kunne jeg treffe noen?

Jeg tenkte jo at skolen til Mia sikkert var en god arena, og det har stemt! Mange andre hausfrauer som også ønsker kontakt, så der er jeg blitt kjent med en flott bukett damer. Noen bedre enn andre, selvfølgelig!!!
Og så tenkte jeg på Sjømannskirken! I løpet av høsten, var det kun to besøk der på meg, og da på arrangementer med masser av folk. Men etter jul har jeg deltatt på hobbykvelder/sosiale kvelder der, når det passer for meg, som blir arrangert annen hver torsdag. Der er jeg med og lager produkter som skal selges på kirkens store julebasar i slutten av november. Og så får jeg snakket norsk med andre! Og minien kan være med og spille spill, eller lage ting, hun også. Så rene Kinderegget, dette!!!

Denne torsdagen skulle jeg egentlig innover, men siden mini har startet på fotballtrening, og den ene treningen er om torsdagene, ble jeg forhindret i siste liten, pga mange lekser som måtte gjøres med en treningstrøtt jente. Etterpå hadde jeg en liten hobbykveld for meg selv, og fikk laget et til antrekk til basaren. Så nå har jeg laget 2 antrekk i str 2 år, et til gutt og et til jente, som jeg skal ta med meg neste gang jeg skal i kirken. Meget mulig at det blir litt mer med meg og, for jeg har et stoffstykke til her hjemme, som jeg tok med meg fra det spennende stoffskapet de har der!!

Måtte ha en liten fotografering av klærne i det fine været vi har hatt her de siste dagene.








Så får vi håpe at noen ønsker å kjøpe dette, da!!!

Nå er det  helg, og mini og jeg er alene. Har laget litt planer, som jeg tror kan bli veldig gøy, så det skal jeg fortelle om ved en seinere anledning!! 

Ha en riktig så god helg der ute!!!!


1 kommentar:

  1. De antrekkene var veldig fine! Et flott bidrag til basaren dette:) I dag fikk jeg spennende pakke i posten, tusen takk for både knapper og pannebånd! Kjekt å få noe som er hjemmelaget :) Ønsker deg en fin helg :)

    SvarSlett