tirsdag 10. februar 2015

Og så litt søm-bilder!!

Det har vært ganske kaldt her nede i Hamburg den siste tiden. Dager med snø har vi også hatt innimellom. Det blir litt kjølig på syrommet da, og det blir mer tiltak å sette seg inn der. Er liksom mye lettere å sette seg til med et strikketøy og en serie på Sumo oppe i en varm stue!!

Men har fått sydd endel, og her kommer bilder av noe av det. Resten får jeg ta bilder av seinere!!
Fortsatt mottar jeg hyggelige bestillinger, men noe er også lagt ut til salgs i Klestrollbutikken.

Først ut av bilder, er en bestilling fra min eldste datter!! Alltid ekstra kjekt det!!

To hårstrikk med en halv sløyfe på. Inne i disse sløyfene er det en liten ståltråd, slik at hun kan forme dem slik hun vil. Helt etter eget ønske, altså!! Vet ikke helt hvor holdbare de vil være, men det får bare tiden vise!! 
Må huske å ta dem med meg hjem i vinterferien!!

Neste prosjekt ut er en forklekjole i størrelse ca 74- 86. Denne legges ut i Klestrollbutikken. 

Nydelig Tildastoff på den ene siden.

Og morsomt Michael Millerstoff på andre siden. Medfølger også en bukse/tights. 

Videre er det en bestilling fra en tidligere kollega til et lite barnebarn. 

Nydelig, småblomstret sommerkjole, som skal få reise langt på ferie i sommer!! Håper både bestemor og barnebarn blir fornøyd!!! Den er sydd i str 86.

Til slutt er det bilde av meg i min superdeilige kosedress!! Sydde også en til en venninne, og enda en venninne og datteren, pluss min mini, venter på sine!!
Denne er faktisk veldig enkel å sy, men det blir mye å støvsuge og tørke etter klippingen i stoffet! Men det overlever jeg. Den er bare så utrolig deilig å ha på, så om du også har lyst til å bestille en, er det bare til å ta kontakt!!!! Med tiden skal min få flytte inn i hytten, men enn så lenge skal den bare få være her hos meg i Hamburg!



I helgen hadde vi koselig besøk av svigerfar og konen hans. Dessverre ble minien syk, så det ble ikke så mye vi fikk gjort alle sammen. Men sånn er det bare. Mannen i huset tok ansvar, og fikk vist de mye av Hamburg den ene dagen, og tok de med på en fin tur til Lubeck den neste, mens jeg var hjemme og stelte den syke... Koselige restaurantbesøk fikk jeg i hvertfall med meg!!

Nå er det snart ny Norgestur på programmet, nemlig vinterferien! Men først skal jeg trene litt spuash, gå noen turer, være på tyskkurse, delta på international lunsj på miniens skole, få besøk av både vertinnen en dag, en dansk mor og datter en dag (for å sy!), skorsteinsfeieren stikker innom på visitt, lunsje litt og så skal jeg en tur på hobbykveld på Sjømannskirken! Så det er bra at det enda er litt over en uke til vi drar!!!  Livet som Hausfrau er fortsatt hardt, som du forstår!! Hi, hi!!!! 

Og så har jammen bloggen min rundet 3 år!!!!!!!!!!! Det gjorde den i slutten av januar, uten at jeg husket det!! Men jeg lover å komme med en give away, for dette må jo feires!! Minien skal hjelpe meg med å finne premie, for hun mener at jeg må ha noe annet enn Klestrolletdesign...!! 

Ha en fin kveld der ute!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar