søndag 4. januar 2015

Julegavebestillinger

Jeg sydde endel julegaver også i år, og det er alltid hyggelig når folk bestiller klær av meg!!

Jeg klarte ikke å få tatt bilder av alt, en del ble bare sydd og sendt, men her er i hvertfall bilder av noe av det jeg sydde:

Et sett i str 62/68 som ble sendt sydover .
Her er alle stoffene kjøpt på Stoff og Stil.
Mønsteret på bodyen fant jeg i en sommerutgave av Ottobre. Tror det var 2014... Laget en litt egen vri på den. Buksen er eget mønster. 

Et babysett i str 68. 
Både velur og jersey er kjøpt på Stoff og Stil .
Buksen er sydd etter mønster til heilt Spesiell og Jubel. Body og jakkemønstre fra tidligere Ottobre blader. 

Deilig og mykt krinkelullsett i str. 2 år.
Ullet er kjøpt på Janus (Ull på rull) og monstertruckstoffet er fra Sydilla. 
Mønsteret er eget. 

Søskensett. Str. 5 og 2 år. 
Ullfrotte med rever, og ullfrote med Bukkene Bruse. Ullfrote fra Janus (Ull på Rull), Revestoffet fra Stofflageret (her i Hamburg) og Bukkene Bruse stoffet er fra Liandlo (tror jeg...).
Mønster til venstre er eget, mønster til høyre er fra Heilt Spesiell og Juble. 

Kosedress i "teppestoff" str 158.
Stoffet er kjøpt på Stofflager.
Utgangspunkt for mønster er hentet fra Alt om Håndarbeidblad. Husker ikke hvilket...

Velursingorilla str 128, med navn og ballerina strøket på. Kuttet ut i Shilouettemaskinen min. 
Stoff fra Stoff og Stil.
Mønsteret har jeg hatt lenge, hunsker ikke lengre hvor jeg tegnet det av...!!


Bambikjole str 4 år. 
Velur kjøpt på Stoff og stil. Bambistoffet er kjøpt på Tulip (?), lokal stoffbutikk i Hamburg. 
Mønster er hentet fra Heils Spesiell og Jubel, med litt egen vri;0) 

Nærbildet av det nydelige bambistoffet!

Fleecekjole str 4 år. 
Stoff kjøpt hos Singer i Bergen.
Eget mønster. 

Tigerlue foret med ullfrotte. 
Tigerstoff fra Stoff og Stil. Ull fra Janus.
Mønseter: eget.

Kosedress til søstermoren min. Str M. 
Stoff fra Stofflager. 

To julebrødkurver. 
Fant restestoffer i stoffhaugene mine... 
Eget mønster. 


Nå er bestillingslisten min forholdsvis kort, så om du vil bestille noe, er dette tiden å gjøre det på!!! Jeg kommer også til å sy opp og prøve litt nye mønstre ol., så følg også med i Klestrollbutikken og på facebooksiden min for nyheter!!

Ha en riktig så god uke, folkens! Sikkert flere enn oss som skal i gang med "vanlig" uke igjen fra i morgen. Det kan bli hardt....! Dobbelt hardt er det selvfølgelig at jeg har meldt meg på snopechallenge på FB, og skal avstå fra snop til uti mars....!!! Klarer jeg det ikke, forplikter jeg meg til å støtte et godt formål m kr. 200,-! Jeg skal gjøre mitt beste; og om jeg kommer i mål, skal jeg jammen donere penger likevel, for det blir jo (forhåpentligvis) spart endel utgifter i snopepenger.... Selv om det (dessverre) er veldig billig her nede i Tyskland....!!!!

1 kommentar: