søndag 18. januar 2015

Har fått litt sånn strikkedille!!!

Det begynte i sommer, da jeg måtte pakke ned syrommet mitt for å klargjøre det til flyttingen. Ble jo litt rastløs, så da begynte jeg på en bursdagsgave til yngste niesen min.

I det siste har det vært skrevet endel om hvor positivt det er for kroppen at man strikker, pulsen senker seg, stress forsvinner, og man bare ER. Det kan jeg skrive under på!! Synes det er en så behagelig ro over denne aktiviteten!!


Etter først å ha strikket kjolen ferdig, og lue og hals til meg selv i perlestrikk, alt på pinner nr 2,5, var det kjempedeilig å gå over til tykkere pinner, da jeg strikket en mariuskjole til et fadderbarn! Det gikk jo superraskt unna!!




Nå er jeg igang med et sett hentet fra 50-tallsheftene jeg fant på Fretex tidligere. Det skal bli gøy å se hvordan det vil se ut!!

Strikking er stort sett kveldsyssel, så jeg er fortsatt på syrommet, selv om det ikke har  vært produsert så mye etter jul!!

Tiden etter at vi kom ned igjen til Hamburg fra juleferien i Norge, har gått fort! Forrige uke var jeg opptatt hver eneste dag med ting utenfor hjemmet... Puh, blir jo reint sliten!!!! Det stod både morgenfrokost med mødrene på 7. trinn på programmet, og videre to dager med tyskkurs, en veldig koselig frokost med en norsk som bor her nede, og en dag med sightseeing med vertinnen vår. For ikke å glemme squash da!!! Det var tungt, men deilig å komme igang igjen!!!!

Nei, nå skal mini og jeg av gårde for at hun for første gang skal få spille squash og!!

Ha en god søndag!!

1 kommentar:

  1. Så mye fint du har strikket! Det er så deilig med strikketøy, jeg er avhengig..

    SvarSlett