torsdag 13. november 2014

Wie get's?

Ja, hvordan går det?? Her står alt bra til, selv om tiden bare flyr av sted og jeg ikke får gjort halvparten av hva jeg har planlagt!! Planlangt, er det så mye å planlegge når man er "hausfrau" da?? Oh, yes!! Men på en helt annen måte enn som fulltidsarbeidende! På både godt og vondt, kan man gjerne si....! Har for eksempel begynt å se støv nesten før det får lagt seg... Ikke at jeg har fått støv på hjernen, altså, men et merkelig fenomen har oppstått....!! Håper det forsvinner igjen når livet er tilbake igjen i gamle tralten!! En annen ting som kan være både av det positive eller negative slaget, alt etter hvordan man ser det, er at det blir litt sånn "manjana-manjana" stemning her, med ordtaket "tar det i mårra" som et mantra...! Liksom ingenting som haster.! Helt utrolig deilig!!

Syr på bestillinger enda, og koser meg med det. Det er forøvrig blitt litt kaldere her nå, så jeg har måtte gå til innkjøp av en liten varmeovn, slik at jeg ikke skal fryse på det store syrommet mitt. Deilig!! Foruten bestillinger, har det vært lite tid til annen søm. Laget to pannebånd med refleksmerker på, som skal være med i en utlodning på skolen til minien. Og så har jeg laget disse:
Slevesmekke med fleece på baksiden.


Slevesmekke med chenille på baksiden.

Begge ligger for salg i Klestrollbutikken!!


 Neste uke satser jeg på å få de siste bestillingene jeg har, ferdige, så da får jeg kanskje tid til litt mer alternativ sømprøving!! Det er enda ikke for seint å bestille julegaver, men da kan det være lurt å forte seg litt:)

Har sydd litt i ull, både krinkelull og ullfrotte. Har litt igjen av dette, så bare gi en lyd om du ønsker noe! Utrolig deilige, barnevennlige klær av de stoffene, altså!!
En smakebit av et utrolig deilig frottesett med genser og bukse, og hvor Bukkene Bruse kommer på besøk!!


I kveld har minien og jeg vært på skolen hennes og sett "Sound of Music". Mange flinke skuespillere, men lydanlegget til skolen var ikke akkurat av det beste - dessverre, så det ble litt langtekkelig til tider. Men mor fikk seg et glass vin, og mini og venninnen fikk pommes frites, så da var vi fornøyde, vi da!!

Og i morgen får vi vennebesøk fra Norge!! Det gleder vi oss til!!






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar