mandag 3. november 2014

Man tager hva man haver!

I forrige uke skulle minien og hennes klassekamerater ta med seg mat som var typisk for sitt hjemland, og kose seg med det i engelsken, siden de hadde jobbet så godt siden de begynte i høst. Det er viktig å bemerke at de er kun 9 stk i klassen, så her er det snakk om god og tett voksenoppfølging!

Vel, i hvertfall var valgets kval der, hva skulle hun velge å lage og ta med?? Hun landet på skillingsboller, og de smakte utrolig deilig!!!

Neste utfordring var hva hun skulle ha bollene i , på skolen neste dag. Har ikke så store utvalg her i Tysklands-heimen, så da er det greit for minien  å ha en mamma som kan sy! Satt meg til og sydde en brødkurv!


Jeg ble riktig fornøyd, jeg, selv om jeg så at den kanskje ble litt stor for de bollene minien skulle ha med. Ganske riktig, da hun kom ned på kjøkkenet morgenen etter, tok hun bare med seg bollene i en pose og gikk.... Ja, ja, så har jeg i hvertfall en brødkurv til når vi får overnattingsgjester!!....!!

Det hadde visst vært mye godt å få smake den dagen, alt fra cupcakes, til tiramisu og tapas! Ikke værst!!


I dag har jeg vært på møte med mødre i den skandinaviske gruppen på skolen. Det planlegges mot et stort arrangement som skolen har hvert år (International Fair), hvor hvert land/landsgrupper har stands, med leker, mat etc. Vi skal blant annet samle inn nordiske ting som vi skal ha i to kurver som skal loddes ut. Lurer fælt på hva jeg kan bidra med til den...! Forslag tas imot med et stort TAKK!!!!!

1 kommentar: