onsdag 19. november 2014

Julegavebestillinger

Det er blitt litt tid med symaskinene i det siste, men ikke så mye, slik at jeg har fått tid til turer, trening, shopping og kafebesøk også!! Det er jo viktig, når man bor slik i utlandet!!!!!!!!!!!

I helgen hadde vi koselig besøk av venner fra Bergen. Litt rundt for å se oss om, og en aldri så liten tur innom Sjømannskirken, som hadde julebasar. Der kjøpte vi norsk sjokolade og saft!!!! To ting som jeg savner her nede!!!

Må forresten fylle på med observasjoner av tyskere og deres fremtreden!
1. Først en liten beklagelse:; Forrige gang jeg skrev, sa jeg at ingen tyskere hilste hvis du hjalp dem frem i trafikken. Det er faktisk noen som gjør det!! Men ikke mange, altså!!!!!
2. De fleste er nemlig i trafikken, veldig natig på rettighetene sine...!!! Et folkeslag som er svært opptatt av rett og riktig. Faktisk sier man her at alle tyskerne har en liten politimann inni seg....!
3. Har du lyst på en røyk, men butikken er stengt? Ikke fortvil, rundt om står det røykeautomater!! Vi har bl a en her i gaten vår!!!! For å "sikre" seg at ikke barn kjøper, må man først putte inn sertifikatet for registrering!!! Som om ikke det er lett å "låne" det med seg!!!
4. Når det er høst, venter man på at ALLE bladene på trærne er falt av, før de fjernes!! Så vi har vasset i løv i ukevis nå, men endelig er de begynt å fjerne det!!!!

Må forresten lage et innlegg om observasjoner gjort på skolen til mini også, for det er jo et ganske så interessant miljø der nede også, skal jeg si...!!! Men det får jeg ta en annen dag!!

Avslutter med å vise litt julegavebestillinger som skal gies til de yngste:

Litt svarte detaljer til en baby går fint;)

En gave til en liten prins. Første (men ikke siste) gang jeg lager body med krage.

Enda en bestilling på dette settet, men det er bare gøy!!!


Har fortsatt litt kapasitet til julegavesying,  men det nærmer seg fult, så ta kontakt fort, om du ønsker å bestille noe!!

1 kommentar: