søndag 30. november 2014

Har vært hjemme en liten tur!!!

En hausfrau på husmorferie!!! Få, men deilige dager i Bergen by og sammen med eldstedatter!!! Målet for turen var feiringen av 20 års dagen hennes!!! Hilfe, hilfe, hvor blir tiden av????!!!! Ja, ja, kjekt at mor fortsatt er like ung, da!!! (Host, hark)


I utgangspunktet skulle jeg komme tors kveld, og dra tidlig lørdag morgen, men noen dager tidligere, oppdaget mannen i huset at billetten var bestilt til Bergen om onsdagen!!! Dette fortalte jeg ikke til eldstejenten, vet du, så da fikk jeg endelig anledning til å skremme henne tilbake, slik som hun gjorde med meg i dette innlegget fra februar. Og det fungerte!!!! Stakkars....

Familiebesøk, med barnebursdag på programmet! Kan jo ikke bli 20 uten litt leker!!! Så det ble både fisking og terningsspill. Til stor glede for både gammel og ung!!!

Grytidlig lørdag morgen, på selve bursdagen hennes, måtte hun kjøre meg tilbake til flyplassen. Jeg returnerte til Hamburg og besøk av gjester fra Bergen(!), og hun feiret dagen sin med venner, tapas og tur på byen!! Men jeg var så utrolig glad for å få anledningen til å komme hjemom. Varmet et morshjerte myyyye!!!
Godt å få kose litt med katten og!! Mini hadde bestilt litt kattehår tilbake til Hamburg, så det ble børstet av og lagt i en liten pose, til stor lykke for mottaker!!



Nesten som en tradisjon, har det blitt at jeg får en god nabo til å bake for meg når det er bursdag i hus! Hun tryller fram de deiligste kaker, og i år kom hun med en nyyyydelig gulrotkake! I bytte, sydde jeg et krinkelullsett til lillegutten hennes. Veldig greit å gjøre det på denne måten!! Har fått litt dilla på shilouettemaskinen min, så det ble en lastebil på genseren!!


1. advent i dag!! Julemarkeder åpnet, og kulden er kommet.... Men det er jo vinter nå, så det får vi vel tåle!!!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar