søndag 26. oktober 2014

Wild Park Luneburger Heide

Jeg må bare lage et helt eget innlegg fra turen mini og jeg hadde til Wild Park Luneburger Heide i går. Parken ligger ca 30 min sørover på A7 fra Hamburg, og er enkel å finne.  Billig entre er det også, og mye å se på!! Og gjøre!

Parken hadde en stor lekeplass i det vi kom inn. Og da snakker jeg stor! Her kan selv store barn kose seg!! Flere spisemuligheter er det også i parken, men nå da vi var der, helt utenfor sesongen, var det ikke alt som var åpent.  Lite folk på en grå, men fin høstdag, og det passet jo oss veldig bra!!

Så er det jo mulighet til å se på mating av mange av dyrene, og det holdes også show i løpet av dagen. Tidene for dette, stod oppslått flere steder i parken. Man kunne selv også mate mange av dyrene med mat som man kjøpte på automater rundt om. Lurt å ha med seg litt 1 € til dette!!!

De fleste dyrene hadde god plass til å bevege seg på, og det er den parken jeg har vært i, hvor jeg har funnet de mest fotogene dyrene!! Det vil dere se av bildelgalleriet nedenfor!!

En fotogen , liten Oter. Likte best å ligge og se på vennene sine som plasket rundt i vannet!

Parken hadde en fin. liten ulvestamme, som holdt "konsert" for oss da vi kom!! Aldri hørt så mye lyd av disse dyrene før!! Og selvfølgelig var det oppstilling for fotografen!!!


Sammen med ulvene, bodde det også to bjørner. En lå og sov, men en ville gjerne bli tatt bilde av!!!

Som takk for mange flotte bilder, matet mini ham etterpå gjennom dette røret! Er vel det nærmeste vi kan komme til å si at vi har matet en bjørn!!

"Hei, du!!! Se på meg!!!"

Et tundraområde var det laget plass til, og her gikk blant annet denne vakre katten og vandret! 

To steder i parken, holdt det til dådyr. De er nydelige, de!! Litt innpåsliten, kanskje, men ikke denne flotte frøkna! Ble veldig imponert over øyenvippene!!!!

Flotte høstfarger gav en fin ramme rundt besøket!!

Mating av dådyrene! "Alle må få!!"

Noen tigget mer enn andre:)

Denne flotte reinsdyrbukken kunne virkelig lage lyd!! Svært fornøyd med seg selv, så stilte han opp til posering etterpå!

En aldeles, bedårende liten fjellgeit!

Inni reptilhuset fant vi flere, flotte (?) skapninger. Denne fyren blant annet!!

Kamelonen Leon!! 

Og til slutt kommer det et bilde av en svært omsorgsfull mor, som tok godt vare på barnet sitt!!!


Hvis du nå får lyst til å besøke denne parken, kan jeg bare anbefale det!!
For å sjekke den ut mer, kan du gå inn på Wild Park Luneburger Heide!! 


Ha en flott dag, folkens!! Her er vi glade for at vi har fått hjem mannen i huset, som har vært på reise i 2 ukers tid!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar