søndag 5. oktober 2014

Bestillinger og en herlig helg!

Jeg har fått ferdigstilt noen bestillinger og fått de av gårde til Norge. Resten kan jeg ta med meg når vi drar hjem en tur på fredag! Ja, tenk, nå skal vi snart på høstferie til Bergen!!! Joho!! Mini og jeg er kjempeklare!!
Her er en bestilling på en jakke og en bukse i str 92. Settet er foret, så det skal bli godt å bruke utover vinteren!!

Her er en bestilling på lue med ører!! Det var gøy å sy disse, så de lager jeg gjerne flere av! Men du kan godt få uten ører også!!

Jeg har jo begynt på tyskkurs, og i den anledning trengte jeg et nett til bøkene mine! Så da fikk jeg bare lage meg et da!!!!!!!

Kjole str 3 år til salgs. Hadde en tanke om at jeg skulle sy opp mye klær og selge på homeparty hjemme i Norge, men det er ikke blitt produsert så mye... Så noe har jeg for salg, som feks denne kjolen. Mer kan sees på facebooksiden til Klestrollet!!


Ellers har vi hatt en deilig langhelg med nydelig og varmt vær også her i Hamburg! På fredag var det jo nasjonaldag her i Tyskland, men siden den ikke feires, sov vi lenge den morgenen!! Mannen i huset kom hjem fra Houston  på formiddagen - og godt var det å ha ham her igjen!! Ham om Mini spilte Monopol ikke bare i 1 time, men i 3 timer seinere på dagen...!!!! Snakk om! Det endte med totalt fallitt for mini, og hun går rundt nå og ønsker revansj...!!

På både lørdag og i dag har vi vært på turer! Lørdag endte vi med å rusle i "gamle" trakter ved Alstervannet, og mannens gamle leilighet. Nydelig høstfarger, og varmt i været! I dag dro vi på oppdagelsestur med syklene!! Først matet vi ender i en stor, flott park ikke så langt fra oss, før vi syklet "strandveien" inn til sentrum. Vi var på tur i godt og vel tre timer. Mange andre som også valgte den veien, på en slik fin dag! Vi tok banen hjem igjen, og godt var det!!
Disse to bildene er fra forrige helg, da eldstejenta var på besøk. Synes bare at de var så fine, at de må med i billedrushet!!! Solnedgang, og først en enslig padler, og seinere et digert containerskip...!!! Snakk om ytterligheter!!


Tur ved Alstervannet. Nydelige høstfarger, og så fikk vi oss en deilig lunsj, da!!!


I dag begynte turen med mating av ender i parken, før vi begynte å sykle inn mot sentrum.

Flott sykkel/gangvei helt nede ved elven.

Pause på en strandcafe. Folk bader faktisk i den skitne elven... Men tror neppe vi kommer til å prøve oss til sommeren igjen...!

Weee, vi er kommet inn til sentrum! Og cruisehavnen.

Har registrert endel artikler på facebook for tiden om barn og hjemmelekser. Vel, her kan jeg bare fortelle at mini får lekser hver dag, og i helgene med!! Tror ikke hun kunne klart skolen så bra uten hjemmelekser, for her har vi sjansen til å gå gjennom og sørge for at hun har forstått det de gjør på skolen. Hjemme derimot, synes jeg ofte at leksene var lite varierte, og så visste man alltid fra dag til dag og uke etter uke hva hun skulle gjøre. Lite nyansert og kjedelig! Her er det store variasjoner i leksene, og alt er selvfølgelig ikke like gøy... Særlig heller ikke når pensumet her ligger vel et år før det hun ville hatt hjemme... Men synes hun er superflink til å henge med, jeg altså!! Så lekser får vi bare forholde oss til !!!

Ha en fin uke der ute, til dere som nå har startet høstferien, og til dere som skal tilbake igjen på jobb!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar