tirsdag 2. september 2014

Vi har hatt vårt første Norgesbesøk!!!!

Forrige onsdag ble minien 12 år!!! Hurra!!!! Dette hadde hun ventet på lenge!! I den anledning fikk vi besøk av morfaren, farmoren og G. Det beste av alt, var at jubilanten ikke selv  visste at de skulle komme!! Da hun kom hjem fra skolen, stod de i hagen og sang for henne!! Snakk om en glad jente!
Så da ble jammen dagen feiret godt, likevel!!

Ser du at stjerneskuddene er formet som 12??!!


Når man først får godt besøk fra hjemlandet, må jo de være her noen dager!! Ingen hadde vært i Hamburg før, så det ble sightseet både i bykjernen og området vi bor i. Travle, men gode dager!! Men alt tar en slutt, og i går tok vi farvel med gjengen. Svigermor og G kjørte, og min kjære far fløy. Så da hadde ikke jeg noe annet å gjøre den dagen, enn at jeg trøsteshoppet litt både i Stoff und Stil, og Stofflager. Siste stoffbutikken var bare så gøy, med masser av jerseystoffer i. Måtte bare bruke Elle-melle metoden, for å kunne velge ut to stoffer...!!

Søndagen hadde vi en deilig dag her i dyreparken i Hamburg (Tierparks Hagenback). Den er gammel, var ny helt på begynnelsen av 19-00 tallet. Det er selvfølgelig gjort oppgraderinger, men man kan fortsatt se rester av bur og portaler fra den tid.

Her kommer en liten serie med bilder fra dyreparken:

Gjengen på tur! (Siden jeg ikke har klarert med gjestene om det er greit med bilder av dem på bloggen, sniker jeg meg til et ryggbilde!!) Her går vi gjennom den gamle portalen, som tidligere var inngangen til parken. 

Disse to fant jeg faktisk bilde av i et sladreblad hos frisøren i dag også!! Babyen heter Tambo, og er en tapir.Liker veldig godt morens smil, da;)

Hvalrosser er store dyr!! Og så grasiøst som de beveger seg i vannet!!

Isbjørnene var trøtte... Får de ikke møllers tran?? ! 

Her fikk vi se hvalrossene under vann også! Snakk om å gjøre seg til for publikum!

"Hmm, hæ, er det meg du ser på??" Disse dyrene går fritt i parken. Ikke så godt å si hva det er... Større enn en hare, men med hoppe-bakbein!! 

Han her gikk og spradet rundt, så det var lett å få et blinkskudd av ham!! Mr. Bison!!

Far og datter. Nydelige parkområder mellom dyreinnhegningene! 

Tigrer var det også der! Snakk om vakkert dyr!!

Og til slutt hilste vi på denne sjarmøren!! 

Topp dag, med flotte folk med andre ord!!

Nå er det tilbake igjen til hverdagen, og jeg må begynne å tenke tysk/engelsk igjen!! Er så glad for at jeg har fått kontroll på GPSen og bilkjøring her, for da blir plutselig radiusen min mye større!! Til fortvilelse for mannen kanskje, for da må han komme seg til jobben på annet vis....!!! Neida, vi skal bytte på den, lover!!!

Og til min store glede, er det ikke så alt for lenge til neste norgesbesøk, da er det nemlig eldstejenten som kommer ned for å se hvordan vi bor!! STOR lykke for mor!!

Ha en fin uke der ute!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar