torsdag 11. september 2014

Har sydd litt gutteklær! -Og et flaskenett

Det har blitt litt mye jenteklærsying i det siste, så da var det på tide å skifte farger i symaskinen, og sy litt til gutta. Den ene modellen er en kjent og kjær en, den andre er helt ny. Funnet i boken til Heilt spesiell og Jubel, og gjort litt om til min  versjon!

Alle disse klærne er til salgs, så bare ta kontakt om du ønsker å kjøpe noe!
Dette er jo "slageren" min! Fått mye god tilbakemelding på denne modellen. Her er den sydd i deilig og myk babycord med biler på. Og et smikke følger med!

Str 62/68 kr. 250,- 

Todelt sett med genser og bukse. Dette er sydd i collegestoff. 
Str . 68 Kr. 350,-

Likt sett, men i andre farger, og i velur. Mangler ribb, da jeg gikk tom, men det kommer fort på når jeg bare har fått handlet!!
Str 80,- Kr. 350,-


Ja, og så var det dette flaskenettet, da! Her i Hamburg er kjøkkenet veldig lite, og det er i hvertfall ikke noe plass til å stable flasker i noen av skapene. Vi kunne satt de ned i kjelleren, men da er jeg redd for at de ikke ville kommet opp igjen(!), så løsningen ble rett og slett å sy et praktisk nett å ha de oppi!
 Dette nettet er tenkt å vare lenge, og jeg har foret det med rest av en voksduk inni. Lett å tørke over ved behov,. eller så kan jeg bare hive hele nettet i vaskemaskinen om det trengs!!

Sånn har vi hatt det... Ikke særlig koselig, og plass tar det også!

Størrelsen kommer ikke ordentlig frem på bildet, men her får vi spart opp endel flasker, altså!! Lyse, fine farger på nettet, og det kan henge, slik at ikke gulvplassen blir brukt til det!

Her ser du inni. Og nede i bunnen ligger allerede de første flaskene!!

I Hamburg bruker de fleste egne nett og kurver når de er ute og handler, så jeg tenker at jeg skal sy meg opp noen handlenett også!! Her brukes ikke handleposene til søppelposer, de fåes nemlig på rull, så da kan det hope seg fort opp med poser! Vi skal i utgangspunktet resirkulere matavfall/hageavfall, papir og plast, i tillegg til glass da, så sånn sett er det mange dunker å holde styr på!! Og selvfølgelig er det forskjellige hentedager for alt sammen!! 

Så nå skal jeg ut og rake løv og kaste opp i en av dunkene, slik at den er klar for tømming i morgen!!

Ha en strålende dag der ute!!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar