tirsdag 26. august 2014

Hans og Grete og andre eventyr

Jeg har sydd et sett til jente  i str4 år, av Hans og Grete stoff. Skjørtet er i demin, med morsomme lommer.

Er det noen som vil kjøpe det, er det for salg til kr. 400,-.

Her kommer det litt bilder av det:




Hva kan vel være gøyere enn å fortelle eventyret, mens klærne er på??!! HI,hi!!


Ellers føler jo vi og at vi er midt i et eventyr. Et ekte Hamburg-eventyr! Det går stort sett greit her, selv om mini til tider savner å skravle på norsk med jevngamle... ! 

I helgen var vi på vakre eventyrturer både til den botaniske hagen, som vi har her i nærheten, og til Planten und Blomen, som ligger mer midt i sentrum. Vakre parker, begge to!! Mini hadde med seg sitt nye polaroid kamera, og knipset noen bilder. Hun har teften til å se fine motiv, så bildene kunne alle blitt veldig fine, hadde vi bare truffet helt på innstillingen....! Men det læres under veis!! Tenk at de kameraene er blitt "pop" igjen da!! (For spesielt interesserte kanskje??) Utformingen er jo lekker i forhold til hvordan de originale så ut! Tror jeg skal kjøpe meg litt fotoark jeg og, og låne det sånn av og til!

Må bare legge ved noen bilder fra turene:

Botaniske hagen:




Planten und Blomen





Det ene er jo nærparken vår, så den kommer jeg nok til å besøke med jevne mellomrom. Det  blir vel kanskje litt sjeldnere besøk i den andre, men må innom den  flere ganger også, og særlig på et kveldsbesøk, for da har de lysende fonteneshow! Vi så det i dagslys, og det var fint da og, men det er sikkert veldig fint om kvelden!!!

I dag er det faktisk 19 år siden mannen og jeg gav hverandre vårt ja!! Hurra!! Han er på vei hjem fra Stavanger nå, så det blir ikke akkurat markert noe her i dag... Hadde faktisk glemt hele dagen og jeg da,  helt til svigermor ringte!! Godt man har noen som passer på!! Men i morgen fyller mini 12!!!!! Det husker jeg i hvertfall!!!! Så da skal det feires med gode overraskelser på gang!! Gleder meg!!

Ha en fin kveld der ute!! 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar