onsdag 28. mai 2014

Nytt liv til en gammel skjorte!

Hadde en gammel skjorte, som ikke passet lengre(!), men den var fortsatt helt fin, uten slitasje, så den ble spart for ryddetrollet!! Ganske lenge ble den bare liggende i en skuff med andre skjorter på syrommet, inntil jeg en dag fikk inspirasjon til å lage en kjole av den!!

Som tenkt, så gjort, og her er resultatet:

Ganske så søt, med en drage på, laget av silhouette cameoen min! 

Knappestolpen er beholdt bak. 

Litt usikker på hvilke størrelse dette ble da, og om jeg har tatt av nok i bredden... Da er det greit å ha noen smånieser som kan være prøvekanin, og så kan jeg eventuelt gjøre justeringer ut fra det! 

Ellers nyter jeg dagene her vest! Ikke bare det at solen skinner, men også  at eldstejenta er vel installert i heimen igjen!  Selv savner hun nok skolen og alle de hun ble kjent med der oppe, og har ikke helt landet enda, men hun har alt fått seg sommerjobb, og det skal nok gå seg til etter hvert!   Skal nyte den lille tiden framover hvor vi er samlet igjen, inntil vi så splittes og de fleste av oss reiser til Hamburg....  Kan se ut som om leilighetsjakten der nede endelig begynner å gi resultater, kan jo være litt greit etter hvert, siden alt bør være klart til skolestarten for minien i midten av august!  

Kristi Himmelfartsdag, og fri på fredag, gir en ekstra lang helg! I morgen skal vi på familiemiddag langt av gårde, og resten av helgen er viet Gymfest i Vest med minien og troppen hennes. Skal helt ned til Etne denne gangen, og det gleder jeg meg til, for der har jeg aldri vært før!!

Håper dere aller får en fin fridag i morgen - og god langhelg til de som har det!!!!

1 kommentar: