torsdag 22. mai 2014

Klart Klestrollet kan hjelpe!!

Fikk en melding på Facebook for en tid tilbake om jeg kunne være behjelpelig med å sy luer til barna i en barnehage, som skal spille Snehvit og de 7 dvergene. Klart jeg kan!!!!

 Denne barnehagen har en utrolig koselig tradisjon når det gjelder avslutning for førskolebarna i barnehagen, nemlig høytidelig samling på ettermiddagen, hvor barna også har underholdning for stolte foreldre. Jeg har tidligere hjulpet de av med annet kostyme, og det kan du se her.

Denne gangen gikk det raskt å sy 7 luer:


 Jeg sydde også en slags reveørelue som muligens også skal brukes i stykket.

Og når jeg først var i gang med å sy til barnehagen, laget jeg også en slange til Fonomagikakofferten deres. Eller slange, og slange.... Denne ligner vel egentlig mest på en brunsnegl..... Beklager det....!!

Fonomagika,  sier du?? Ja, det kan du lese litt mer om her! Flere barnehager  er nå i gang med dette, og det kommer mange positive tilbakemeldinger inn!! Vi har flere hefter og cder på lager på Fagsenteret, så det er bare til å ta kontakt om man er interessert, jeg formidler, jeg!!


Det var så koselig å stikke innom barnehagen i ettermiddag! Det er noen år siden jeg jobbet der nå, men den gode atmosfæren kjente jeg med en gang jeg stakk hodet innenfor!

 Jeg er heldig i mitt yrke å komme rundt om på forskjellige steder og se hvor mange fantastisk dyktige mennesker det er som jobber rundt om i barnehager. I disse lønnsforhandlingstider må jeg bare få sagt at den arbeidsinnsatsen de aller fleste legger ned i jobbene sine, er virkelig beundringsverdig, og de/vi fortjener hver eneste krone i lønnstillegg som vi kan få! Sånn, nå var det sagt!!!!

Ellers må jeg bare avslutte med et bilde av hva som møtte meg på venterommet til tannlegen min i dag...!

Han er visst på jakt etter mer jobb!!!!

Ha en fin kveld!

1 kommentar:

  1. Hahah...er det dårlige tider hos tannlegen eller?? :)
    Så moro å få slike oppgaver fra barnehagen da:)
    Ønsker deg en flott dag :)

    SvarSlett