torsdag 22. mai 2014

For et nydelig land vi bor i!!!!!!!!!!!!!!

Hadde gleden av å ta hurtigruten fra Harstad til Bergen i forrige uke, da jeg var oppe og hentet eldstejenta hjem fra folkehøyskolen. Og for noen nydelige dager vi hadde om bord i Kong Harald! Selv om været ikke akkurat  var på vår side, så fikk vi opplevd en del av hva dette vakre landet har å by oss!!

Her kommer et lite billedras fra turen. Enjoy!!!

Utsikt fra hotellet i Harstad, morgenen da vi bordet skipet. Solen prøvde å trenge gjennom skylaget, men snøen vant....!!!

Tronsnes kirke. Eldste steinkirken vi har så langt mot nord. Og vi vinket ha det til Harstad. 

Spektakulær natur!!


Ferden gikk videre gjennom Hinnøya passasjen. Ca 100 m bred, og kun 7 meter dyp mellom bøyene. Langt grunnere på utenfor passasjen. 

På vei inn i Trollfjorden. Smalt! Og vakkert!!!!!

Trollfjorden

Vi ønskes velkommen til Svolvær

Solnedgang et sted sør for Kabelvåg

Ny dag, og vi passerer Polarsirkelen! De som ville, fikk smake på tran på dekk!!

De syv søstre

Torghatten - du skimter hullet, sant????

Ny dag, og vi våkner opp i Trondheim!

Munkholmen


Kristiansund


Mye båttrafikk langs hele kysten!

Molde

Vakker solnedgang litt nord for Ålesund

Siste dag ombord, og vi passerer innkjørselen til Sognefjorden!

Hurra for 17. mai!! Mor og datter - fikk litt oppmerksomhet ombord, ja!!

Innseilingen til Bergen og vi vinker til familie!!!!

Å Vestland, Vestland når eg ser deg slik!!!

Dette var bare en liten brøkdel av bildene jeg tok...!!! Nå gleder jeg meg til å lage en fotobok fra turen. Synes bildene fortjener det!!!

Hurtigruten var topp, men skal jeg reise en gang til, så vil jeg reise fra Bergen og nordover. Da vil vi kunne gå i land flere steder over lengre tider, og det passer meg bra!!! Nå mistet vi mange stoppesteder fordi de la til nattestid. Men sånn er det bare!!! Alt i alt var det en fantastisk tur!!!

Etter å ha gynget endel dager etter at vi kom i land, går jeg nå helt normalt igjen!!!

Ha det godt, der ute!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar