onsdag 7. mai 2014

En liten klesladning til en Kenyaprins!!

Min eldste datter har hatt den gleden av å bli kjent med en liten, nydelig gutt fra Kenya mens hun har vært på folkehøgskolen. Nå når skoleåret raskt nærmer seg slutten, og alle skal reise hver til sitt,  hadde hun lyst til å gi en gave, og hva er vel ikke mer koselig enn at hun spør mor om hjelp!!

Jeg fant det jeg hadde ferdigsydd i riktig størrelse, og supplerte med med litt bodyer og en solhatt!! Kanskje tenker du at det er litt tykke klær som skal nedover, men i følge min datter kler de godt på barna sine der nede, så jeg satser på at dette skal kunne bli brukt!!

Her er en liten oversikt over hva gaven inneholder.
Mørkeblå body med røde kanter. Har har jeg brukt Sihlouette maskinen min og skjært ut et snøfnugg. Ikke tilfeldig valgt...! Må jo ha noe som representerer det norske, kalde der nede i varmen:0)

Bodyen er tenkt til denne buksedrakten. 

Enda en body. 

Den er tenkt til denne buksen. Egentlig var dette en bestilling som jeg klarte å feilsy, slik at jeg måtte lage en til. Men har klart å rette opp i feilen, så da pyntet jeg den likegodt med en ugle og sender denne med i gaven og!

En grå, kortermet body.

Den er tenkt til denne bilbuksen. Her har jeg i dag fått sydd denne søte bøttehatten til. Enkelt og gøy å sy!! 

Søtt sett!!

Her er alt jeg skal pakke inn. Satser på at det blir godt brukt, og ekstra gøy er det å tenke på at noen av mine klær skal på reise så langt ute i verden! Holder de seg, er det kanskje flere barn som etter hvert får nytte av dem!

På tirsdag i neste uke setter jeg meg på flyet oppover til Harstad. Da skal jeg være med på skoleavslutningen til eldsejenten, og tidlig neste morgen setter vi oss på hurtigruten for å reise tilbake til Bergen. Snakk om at jeg gleder meg!!! Håper bare at været er bra!! 

Ha en riktig så god kveld der ute!!

1 kommentar:

  1. Så mye fint gutten får! Tenker de blir glade for den superfine gaven!

    SvarSlett