mandag 21. april 2014

Så gøy med nytt kamera!!!!

Jeg har jo i mange år hatt speilreflekskamera. Først et manuelt, og etter hvert også digitalt. Da min eldste jente skulle på den store reisen sin ute i verden, fikk hun låne kameraet mitt, vel vitende at ting kunne skje under veis... Og det gjorde det jo, så kameraet mitt ligger godt begravet under mudder i en elv i Amazonas....
Her kom en god reiseforsikring inn i bildet, og kjapt var penger for ødelagt materiell på konto, så da var det etter hvert bare å gå ut og kjøpe seg et nytt kamera.

Det ble enda et Nikon. Denne gangen et D3200. Linsen går til 105 mm, noe som gjør at jeg i første omgang ikke har kjøpt en ekstra, slik jeg hadde på det gamle. Litt nytt å sette seg inni, men hjelpe så gøy det var å knipse igjen!!

Her kommer et lite bilderas fra påsken -14. Den tilbrakte vi på hytten. Først mini og jeg et par dager alene, så mannen og eldstejenta. Ble litt av en jobbeferie for far og mor som tjæreoljet store deler av hytten, mens jentene fikk seg fine turer rundt i det nydelige solskinnet... Heldiggriser!! Men, men, det krever litt arbeid å ha hytte, vet jo det....!!

Mølstertunet. Tatt fra Vangen. Ta dere en tur opp dit en gang om dere har mulighet! Kjempekoselig!! 
God zoom på kameraet! 

Vi spilte minigolf en formiddag, og da måtte jo mini få en softis i premie!! 
Liker å ta nærbilder:)

Vi hadde oss en tur opp på et nedlagt småbruk. Jeg har vært der noen ganger, første gang for mini. Vi koste oss med tomatsuppe på stormkjøkken, og mor fikk tatt masse bilder!! Bla a dette. Har det i et tidligere innlegg også, men da med mobilkameraet. Er litt forskjell, ja!!!!

Buen bak trærne. 

En hoppende glad jente!! Og mor får prøve seg på actionbilder, noe som ble ordentlig stilig!!!

Feltet hvor vi har hytte, er bygget på gammel bondemark. Hva er det bonden har glemt i dette treet, mon tro??? Artig å finne slikt på sin vei! Klarte å la det ligge, selv om jeg ville plukke det med meg... Men helt alvorlig, greit at jeg er glad i gamle ting med en historie, men hva skulle jeg vel bruke dette til??...

Påskehygge innomhus

Og små detaljer kan med letthet foreviges med kameraet!! 

Så må jeg bare vise dere hvor vi har stått på: Kun mannen og meg!! (Ok, da, mest mannen da.... Men er veldig fornøyd med egen innsats også!) 

Se så fint det begynner å bli!! Vinduskarmene skal males hvite. Det blir vel min jobb neste helg, om dette vidunderlige været holder seg!!

Så er det tid for hverdag igjen. Eldstejenta reiser opp igjen på folkehøyskolen i Harstad i morgen ettermiddag, mannen reiser ned til Hamburg, og minien skyter igang fotballserien hun og laget er med på. Selv er jeg fortsatt sykemeldt 50% pga hoftebetennelse (grei kombi med malearbeid... Hadde det vært i armer/skuldre, hadde jeg jo ikke kunne bidratt med noe oljearbeid...), så jeg skal ikke jobbe så mye denne uken. Deilig å kjenne på at kuren jeg går på begynner å gi resultater, og at jeg har vært flink til å gjøre de rette bevegelsene!!! Så her satses det nå på at det ikke vil komme tilbake med det første - for da blir jeg SUR!!!! 

Ha en riktig fin uke der ute!! Fantastisk med varmen som er kommet her vest!!! Dagene må nytes!!!!



1 kommentar:

  1. Knallfine bilder du tar med det nye kameraet ditt da!
    Det er kjedelig når ting blir borte eller ødelagt, men når man får kjøpt seg nytt så er det veldig moro ;)
    Ønsker deg ei strålende helg!!

    SvarSlett