lørdag 1. februar 2014

Kosedress

Er virkelig det rette ordet for denne som jeg har sydd til minien!!! I loddent, mykt slags fleece kjøpt på Stoff og Stil. Se bare så deilig den er!!
Mønsteret har jeg funnet i et Alt for Håndarbeidblad, og forstørret opp i ca str 12 år. Sydd rosa brodd på ermer og ben. Kommer ikke så godt frem på bildene, hvor hun poserer så fint med kosepusen vår! Valgte å sy i store, lilla knapper i front.

Jeg angret forresten stoffkjøpet med en gang jeg fikk det klippet opp... Da så jeg nemlig alt "rusket" som kom av i klippen... Tenkte bare på hvor fælt det ville bli i syrommet når jeg skulle igang med å klippe i stoffet der... Og ja- det ser helt forferdelig ut.... Der må det vaskes og støvtørkes, ja... 


I dag har vi vær på fotballcup, og da var det ekstra deilig å krype inn i denne drakten etterpå! Etter hvert havner den nok opp på hytten, tenker jeg! God å ha til og varme seg i etter timer i skibakkene!!

Hvorfor vi ikke er på hytta denne helgen?? Mannen i huset er på reise til Houston, og da kunne vi likegodt holde oss hjemme og bli med på fotballcupen!! Og i går hadde vi et koselig besøk av en venninne og hennes tre jenter - også de med en mann som "alltid" er på reise. Greit at vi jenter står sammen!!

Ha en fortsatt fin helg, og ikke glem å melde deg på give awayen min!!

2 kommentarer:

  1. Det ser ut som en riktig så god kosedress:) Heldig hun som fikk den!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er nesten så jeg får lyst på en selv også, hadde det ikke vært for alt rusket som ble produsert under klippingen😊

      Slett