onsdag 5. februar 2014

Dukkeklær og en fantastisk overraskelse!!

Jeg har mange stoffrester på syrommet, og målet mitt er å kunne slanke denne haugen godt utover våren..!!
Det første jeg laget av rester, var disse dukkeklærne!! Kjekk sak!!
Dette er en forklekjole, akkurat likt mønster som jeg bruker på kjolene jeg syr til jenter! Kan jo være morsomt at dukken og jenten får seg like kjole?? 

Så sydde jeg dette settet med genser og bukse. Mykt og godt, og forhåpentligvis enkelt nok for små barnehender å ta på dukken!!

Har du en liten prinsesse som skal i bursdags besøk, eller skal du i besøk til en, så kan en god ide være å gi hjemmesydde dukkeklær!! Bare ta kontakt om jeg kan hjelpe deg med noe;0)


Så var det overraskelsen! Den må jeg nesten forklare nærmere, for den gav meg nærmest et hjerteinfarkt!! 

På søndag hadde jeg og mini vært og kost oss på kino, hun var kjørt hjem, og hadde fått besøk av en venninne, mens jeg dro opp til flyplassen for å hente to dresser for mannen min. En kollega skulle ta dem med seg, og det var den kollegaen jeg skulle møte - trodde jeg...!! 
Litt sur for å måtte gjøre dette, ringte jeg ham (han var i Houston) for å klage på at flyet var forsinket, og så kjøpte jeg meg et blad og leste litt i det... Og plutselig hører jeg en som sier "Hei mamma!" 

Der stod eldstejenten min og gliste!! Hun var kommet på overraskende lynvisitt hjem fra folkehøgskolen hun går på i Harstad!!! Jeg fikk et sånt megasjokk!!! Gladsjokk! Hjertet i hundre, ja, name it!!! Og spørsmålet "Hva gjør du HER??"!!! Da viser det seg at mannen og eldstejenta lenge før jul har planlagt dette, og jeg har ikke hatt den minste mistanke!! Snakk om!! Så fra søndag kveld, til i dag har vi kost oss sammen. Nå har hun pakket til den store reisen hun skal på ut i verden, så seinere i dag blir det ny tur til flyplassen.!!
Da kommer hun hjem igjen i påsken! Gruppen hun reiser med har laget seg en reiseblogg, så det skal bli spennende å følge med dem der! Kommer sikkert til å linke til den her og, så andre kan se!!

Men altså: Note for mine kjære: For mange av disse opplevelsene tror jeg ikke at hjertet mitt har godt av!!!


Ellers må jeg vise hva som kom på døren mandag kveld.

Mange middager! Prøveuke fra Toppmat. Har brukt konseptet tidligere også, men da fra Matfryd. Var veldig fornøyd med det lenge, til de byttet underleverandører.  Siden pakken bare er beregnet til to personer, så valgte vi å gå ut og spise i går....!! I dag hiver jeg meg derimot rundt og prøver meg på første middagen! Spennende!! 

Ha en god dag der ute!! Min blir nok litt ambivalent!! Og god, god tur til min kjære store datter!! Håper opplevelsene vil stå i kø, og at det blir en topp tur fra A-Å!!

2 kommentarer:

  1. Så utrolig fine dukkeklær!! De var søte altså :)
    Og for en flott overraskelse du fikk :)

    SvarSlett
  2. Såå gøy å få jenta hjem som overraskelse!:D Fine dukkeklær<3

    SvarSlett