søndag 26. januar 2014

I am in love!!!

I hytten!!!! Det er bare helt utrolig hvor jeg trives der!!! Hver gang vi kommer opp, er der som om alle bekymringer, alt stress og styr slipper taket, og roen senker seg!! Det er jo sprøtt å si slik etter så kort tid, men det er sant!!!

Minien har det på samme måten. Hun stortrives der også, og vil knapt hjem igjen. Til og med mannen klarer å la være å ta fram datamaskinen sin og jobbe...!!!!

Fredag dro minien og jeg alene opp, da mannen i huset landet så seint fra reise. Vel oppe på hytten møtte tuntreet vårt oss med denne nydelige utsikten!!!

Seinere, da det var blitt helt mørkt, tok mini og jeg oss en tur ut med hodelykter. På oppdagelsesferd!  Ned en slette, over en trebro og inn i en skog.... Mohhaaaa! Snakk om småskummelt!!! Og gøy!

Må jo også få med at jeg elsker å innrede hytten!! Vi har kommet langt, alt av det nødvendige er på plass, og også mye av smådetaljene er etter hvert på plass. Ingen hast med noe, det er gøy å ta det litt over langs! 

Her er de gamle eplekassene, som jeg tidligere hadde som bokhyller på soverommet hjemme, kommet opp som nattbord til meg og mannen! Koselig!

Stemning  i farger

I gangen hang vi opp speilet som er laget av et gammelt vindu. Det hang best denne veien, og da kunne jeg bruke krokene til å henge opp på! Her henger det to telysholdere, men dette kan skiftes på etter hvert. Praktisk og fint, synes jeg!


Ellers har jeg gått på tur denne gangen også!!
Benyttet anledningen til enda en tur på Kongsveien, delen mellom Rygg og Stalheim, men bare en liten del av den. 

Så koselig i det fine været!! Men solen kom ikke helt over fjelltoppen på motsatt side av dalen, så jeg gikk i skygge det meste av tiden. Pytt, pytt, godt med frisk luft, uansett!!
"Ein skigard kans'kje vara evig, vei du....."

Giljarhusbrua. Bygget i 1783! Så her snakker vi historie!!


Det er kun mulig å gå over den!


Og videre gikk veien! 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar