tirsdag 31. desember 2013

På årets siste dag...

... Vil jeg bare benytte anledningen til å si Takk for det gamle!!!!

2013 har vært et innholdsrikt år, på flere måter! Eldstejenten ble ferdig med videregående, og dro langt av gårde på Folkehøgskole. Så spennende for henne - og et savn for lillesøster og mor;) Mannen i huset har hatt fast base i Hamburg hele året, så mini og jeg har laget oss en trivelig, liten "tosomhet". Har virkelig fått kjent på tidsklemmen , ved alltid å måtte forte meg hjem fra jobb og få unna lekser og middag før det er tid for treninger igjen, men kabalen har gått opp!! I slutten av november flyttet så jobben min inn i nye lokaler, og jeg har fått en hjemvei hvor jeg havner midt i de værste køer... Sorgen er stor, og stressnivået er økt- ikkje bra.... Fine kontorer, da... For å lette på dette kunne jeg selvfølgelig fått mini til å slutte på dans og fotball, men det er ikke aktuelt, da blir hun vel bare sittende mer foran tv...  Men går planene våre for 2014 som ønsket, skal jeg bare stå i denne situasjonen frem til sommeren!

Sommerferien ga gode minner, både med spennende biltur til Skotland og England, og deilige soldager i Spania. Hjemme var det også stort sett fint vær da vi var der!! Fikk pusset opp og malt spisestuestoler ute, og det er jo en stor fordel!!

Syrommet har blitt flittig brukt gjennom hele året. Bestemte meg i fjor for kun å sy bestillinger og gaver, og ikke være med på messer. Holdt det, foruten at en venninne tok med et lite lue og pannebånd ras på en messe hun stod på. I 2014 vil jeg igjen prøve meg på messer! Men ikke før det blir julemesser igjen, for etter planen, vil jeg nemlig på høstparten ha myyye bedre tid!!

Veldig kjekt med alle bestillinger som er kommet inn!!! Og utrolig kjekt å se bilder av produkter i bruk!! Må bare ta kontakt dette året og! Det gjør meg bare kjempeglad!!!!

Høsten i år har vært viet hyttebyggingen. Godt at fagfolk har satt den opp, ellers hadde vi ikke vært i mål nå!!! Siden mannen er mye borte, er det jeg som har fått tegnet kjøkken, og fått bestemme mye hvordan ting skal bli. Skatter på Finn.no har jeg også funnet, og jeg har gledet meg stort til byggverket skulle stå ferdig!

Nøklene fikk vi overlevert rett før jul, og i hele romjulen har vi vært her og vasket og møbelert. Det begynner virkelig å bli flott!! Eller dvs DET ER FLOTT!! Gleder oss til mange gode stunder her oppe, både alene og sammen med familie og venner! Det nye året innvies her, og da er det meg, mannen, mini og eldstejenten som er her, i tillegg til en medelev fra folkehøgskolen ( kommer fra Kenya, litt lang vei hjem for juleferie!), og søstermor med mannen.

Avslutter innlegget med å ønske hver og en av dere ET RIKTIG GODT NYTTÅR!!!

Så kommer det litt bilder når jeg er tilbake i heimen...!!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar