lørdag 30. november 2013

Nå nærmer det seg jul!!

... og symaskinene går så det summer i syrommet!! Har jo litt å ta igjen, siden jeg ble liggende syk noen dager i forrige uke.

Fikk gjort ferdig bl a dette settet i dag. En bestilling til en gutt i str. 3 år. Har sydd likt tidligere, bare i krinkelull. Denne gangen ble det i deilig isoli fra Stoff og Stil.

Jerseystoffet er fra Lilando, og viser "Hjulene på bussen". 

Gode, fargerike lommer på lårene

Applikerte med bussen på magen, og samme stoffet finner du inne i hetten. 
Håper den lille herremannen blir fornøyd!!

Da jeg var ute på Stoff og stil for å kjøpe litt stoffer til de siste bestillingene, lå dette stoffet bare og ropte på meg:
I babykord, så mykt og godt!! Dette må bare bli til en liten bukse eller to!!! 


Her er jo også snart innspurt i hytteprosjektet, og som jeg har nevnt tidligere, er det enormt med baller i luften for tiden.. Jeg har forresten ikke vist det siste jeg fikk malt, før jeg la vekk malerkostene for en stund.

Et nattbord og et skap til å feste på veggen. 
Dette malte jeg inne på eldste jentas rom, siden hun ikke er hjemme for tiden, men resten av det som skal males må jeg heller ta til våren, for nå har jeg ikke mer plass til å stå med det inne...!! 


Skapet ble seende slik ut, etter at minien hadde fått utfolde seg med dequpage inni skapet. Knottene ble også byttet ut med noen friske, gule, fra Søstrene Grene. Ble et helt nytt skap! Tror jeg fester hvit blondestoff på innsiden av glassene, både fordi jeg klarte å søle litt maling på de, og at sprossene jo ikke er blitt malt på baksiden, og derfor ikke er så fine å se på når du åpner skapet. Tenkte jo ikke på det, da jeg planla malingen! 

Nattbordet kom, som det ante meg, ikke lengre enn opp på rommet til minien. Men så ble det veldig fint, da!!

I morgen er det 1. advent, og jeg skal trekke min første advents give away!! Hvis du ikke har meldt deg på enda. er det ikke for seint, for jeg trekker den ikke før i morgen kveld!!! Bare gå inn her, du!!

Ha en riktig god helg der ute, folkens!!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar