torsdag 10. oktober 2013

Tepper i lange baner!!

Jippi, så har jeg fått tid på syrommet!! Ikke så mye som jeg hadde håpet, men så har jeg gjort andre, hyggelige ting også da!!!

Har fått gjort ferdig noen bestillinger og en gave, så det får jeg vise seinere. I dag har jeg lyst til å vise tepper  som jeg skal ha med meg opp på hytten. Eller forresten, det i lillatoner kommer vel ikke lengre enn opp på rommet til minien. Men da kan jeg gjerne pakke ned det gamle, rosa som du ser her!

Planen er å sy opp litt flere, for jeg synes de er så dekorative!! Og så tenker jeg å sy puter til også. Er bare tiden som skal strekke til!!!

Dette er sydd for en god stund siden, og har bare blitt liggende i en krok på syrommet. Baksiden på dette og de andre er av fleece, så det er svært deilig og mykt, og varmt. Baksiden er ikke så fin, synes det var så vanskelig med fleecen som hele tiden dro på seg, slik at det ble ganske så bølgete... Beklaget meg til min gode nabo, som har denne fine bloggen, og hun spurte meg hvorfor jeg ikke hadde limt på stoffet på fleecen først??!! Eh, det visste ikke jeg noe om, men dro og kjøpte inn lim til neste prosjekt!!

Dette ble det første slumreteppet med bruk av lim. Det ble myyyyye bedre bak, men ikke helt perfekt, for jeg limte langs sømmene på kortsidene, og sydde de på langsidene (hvis det sa deg noe...), så også her dro fleecen seg noe, men bare minimalt i forhold til den øverste...

Men man gir da ikke opp så lett, så på dette teppet limte jeg i samme radene som jeg så sydde, og det hele gikk som en drøm!!! Så nå har jeg lært!!!!

Synes bare dette retrostoffet er fantastisk fint, så det fortjener et bilde (nesten) helt alene!!!Funnet på en bruktbutikk på Unneland. Satser på å bruke restene som en del til en pute!!


Og så er jeg allerede kommet til torsdag kveld i høstferieuken min!!!! Wuhhhæ, så fort det går!!! I morgen skal jeg til frisøren, og jeg må ut og gå en tur i solen, før jeg kjører på flyplassen og henter jentene og mannen som kommer hjem fra Hamburg!! Da er det rett av gårde for å feire yngste nevøen min som fyller 18 år!!!! Hjelpe meg, lille gutt er ikke liten lengre....!!! Men tantes godgutt får han bare finne seg i å være leeeeeenge enda!!!

2 kommentarer:

  1. Her var det mange flotte tepper! For en produktivitet!

    SvarSlett
  2. Fiiine tepper, Anne! Du er så produktiv at jeg blir helt skremt!! :D Flinka :D

    SvarSlett