fredag 4. oktober 2013

... skjer visst ikke så mye her??

... jo, det gjør faktisk det!! Men ikke så mye i syrommet... Er jo alene med minien for tiden, så å alltid være den som må hjelpe med lekser, lage middager, kjøre på fotballkamper osv osv, går utover tiden i syrommet!! Og når kvelden endelig er her, må jeg holde meg innomhus, og her er det jo ingen symaskiner...! Får snart helt abstinenser altså!!!

Men nå er det høstferie, og jeg skal ha fri hele uken!!! HURRA!!!!! Skal straks av gårde og hente eldstejenten på flyplassen. Hun kommer hjem på ferie fra folkehøyskolen, og jeg GLEDER meg så til å se henne og klemme på henne!!!!! Hun og mini tar så etter hvert turen ned til Hamburg noen dager, og DA, ja DA skal jeg SY!!! Masse!!!! 

For se hva jeg har fått tak i:
Ull: Grå og blå krinkelull, og sjøgrønn og dyprosa ullfrotte, og mørkegrå ullribb som går til alle fargene. Dette blir bra, altså!!! Har endel bestillinger på ullklær liggende, så de kan jeg begynne på nå.

Har også litt andre bestillinger liggende, som jeg satser på å få gjort ferdig. De er nemlig ferdig klippet, for det kan jeg jo gjøre inne, trenger ikke å være i syrommet for å gjøre det!!

Var også innom en gjenbruksbutikk i dag, og fant disse godbitene. De kommer nok til å bli sydd om til diverse lappetepper og pynteputer, som jeg skal ha med meg på hytten. Har allerede laget noen, skal se å få tatt bilde av dem, for de er så fine (synes jeg!!).

Hytten, ja! Var på nytt møte i dag for å gå gjennom kjøkkenet for siste gang, og ta ut baderomsmøbler. Da jeg var ferdig med det, tok jeg turen oppom for å se på herligheten, og dette var det jeg fikk se:

Fronten. Ferdig med vinduer og verandadør. Så flott villmarkspanel på!
Her kommer en terassekrok. Bod i bakkant...

Bildet tatt fra veien og ned. Gleder meg til vi får gress på taket og beiset hytten!!

Skatter til hytten tar også mye tid å skaffe, men jeg koser meg med den oppgaven!! I går fikk jeg hjelp av min svigermors mann til å hente en flott, gammelt skjenk som skal brukes som skap inne på et av soverommene. Har også fått tak i de siste spisestuestolene vi trengte (tenkte først på benk, men gikk bort fra det, for det skal jo være godt å sitte der over tid!!). Ellers blir det litt småting da, som bilder, treboller etc. Jammy!!

Nei, får snu meg rundt og komme meg av gårde til flyplassen! Hasta la vista!! 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar