tirsdag 29. oktober 2013

Fonomagika

Nå må jeg bare drive litt reklame altså!! Dette innlegget handler om supre kolleger, som gjennom en utrolig god ide fra en av dem, har laget et systemisk opplegg som kan drives i barnehager for å fremme lydtrening hos barn!!

Jeg jobber jo sammen med mange flotte spesialpedagoger, logopeder og musikkpedagog, og det var en av logopedene våre som kom på denne flotte ideen om å lage språkkofferter med historier koblet til de vanligste lydene barn kan slite med å lære. Hver lyd har fått seg sin historie, koblet til temaer som barn er opptatt av. Musikkterapeuten vår har også laget tre sanger til hver historie, som er repeterende og setter seg lett på hjernen!!

Barnehager rundt om i min bydel har etter hvert begynt å prøve ut opplegget, og alle kan melde tilbake at dette treffer barna akkurat der de er!! Så gøy å kunne drive lydinnlæring på en morsom og motiverende måte!!

Hva kan vel bli bedre enn det??

Bidraget mitt oppi dette??? Jeg har fått æren av å sy slanger (til S- kofferten)til eksemplarene av koffertene som vi skal ha på jobben!! (Og noen små. grønne gensere til G-kofferten)



Nå er heftene med historiene kopiert opp, og cd med sangene er laget, og begge deler går faktisk an å bestille på fagsenteret vårt!! De kan bestilles både privat og til jobben, og hvis du tenker at dette vil jeg vite litt mer om, så for all del: TA KONTAKT!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar