søndag 20. oktober 2013

En produktiv lørdag

Hadde noen bestillinger liggende, som jeg ønsket å få ferdig før jeg reiser til Hamburg på torsdag, så da satt jeg like godt av lørdagen til dette formålet!!

Tidligere i uken hadde jeg hatt tid til å klippe til stoffene, så det var kun sying som stod på programmet.  Her er resultatet:

Buksedrakt i str. 2 år

Mønsteret er nytt for meg, kjøpt på Stoff og Stil. Synes det ser litt stort ut, men får se når mottakeren får dette i gave i 2 års presang!! Deilig velur også fra Stoff og Stil. Så gøy trykk på det!!

Kjole/tunika og tights. Str 86.

Også dette mønsteret er fra Stoff og Stil, og synes også at dette virker stort i str. Men som mor til mottaker sa: Ja,ja, hun er nå ikke ferdig utvokst enda!!! Velur fra Stoff og stil og Festoff fra Sydilla.


Tunika str 110.

Søskenbestilling. Mor ønsker farger, jeg fikser resten. God deal!! Stoff og strykemerke fra Stoff og Stil.

En til kjole i str 110.

En kjole i str 98/104.

Det var til denne bestillingen at stoffet ble kjøpt, men da jeg så hvor søtt det var, måtte jeg bare kjøpe med meg litt ekstra!!


Så slik gikk lørdagen!! I dag har jeg vært flink å male... Har gjort om eldstejentas soverom til "verksted" slik at jeg kan male på hyttemøbler i gode omgivelser!! Vet ikke om hun er helt enig da, men går alt etter planen, skal jo alt være flyttet opp til hytten før hun kommer hjem på juleferie!!... Men om  jeg kan garantere at hun ikke kjenner malingslukt på rommet når hun kommer, vet jeg ikke helt...!!! (Duftelys er vel en god ting....!!!!)

Har også vasket og ryddet i syrommet. Fått ommøblert litt, så det blir enda enklere å finne frem stoffer, så dette blir bra!!

Men koseligst av alt i dag, var feiring av eldsteniesens 7 års dag!! Lille, store jenten!!!

Da er det bare til å gjøre seg klar til en ny arbeidsuke, før jeg og søstermor setter nesen mot Hamburg på torsdag. Skal prøve å få laget et innlegg til uken om noe jobbrelatert som jeg er veldig stolt over å kunne fortelle!! Om jeg ikke klarer det til uken, kommer det i hvertfall snart!!!!

3 kommentarer:

  1. Må si du hadde en produktiv lørdag! Masse flott!!
    Ikke farlig med det som er for stort... det passer bare littt senere ;o)

    God tur til uka!

    SvarSlett
  2. Jøss for en produksjon...imponerende :-) Buksedrakten var herlig synes jeg!!

    SvarSlett
  3. Masse fint her :) Den ugle velouren er bare såå fin, kikka på den når jeg var på "husmorferie" i hovedstaden men jeg frykta for at den ikke ville få plass i kofferten. Angret litt etterpå :)

    SvarSlett