onsdag 21. august 2013

Ukens favoritt

Petuniablogg har som tidligere nevnt, tatt en pause med sin ukentlige "Himmelsk"fotoutfordring. Men tror du ikke at Anette på www.anettesbokboble.blogspot.no har startet opp en ny ukens fotoutfordring, som hun ganske enkelt har kalt Ukens Fotofavoritt? Rett og slett en mulighet til å se mange sine fotofavoritt den uken vi har lagt bak oss. Eller mange, og mange, det er ikke riktig mange enda, men jeg har tro på å bygge "stein på stein", så det vil sikkert bli mange!!!

Gå inn og se da vel!
'


Her er mitt favorittbilde denne uken:


Bildet er tatt på kaien på Misje, og er redigert på Instagram. Gammel fiskehistorie mot dramaitisk himmel!

Det som fikk meg og minien til Misje, var et lite skilt om "Åpent museum" som stod oppe i hovedveien. Siden vi var på en biltur uten mål og mening, var dette et svært impuslivt museumsbesøk! Koselig da!! Flotte damer som viste oss rundt i et gammelt hus, med typisk inventar fra ca 1900-1950.
 
Da jeg nevnte dette på facebook, viste det seg at bestefaren til en tidligere kollega av meg faktisk bodde i dette huset da han var barn!!! Huset har to ganger i historien blitt saget i to og flyttet!! Det ble bygget på Askøy, før det tidlig på 1900 tallet ble fraktet til Misje, men lengre oppe i terrenget. før det ble flyttet ned dit det nå står!! Snakk om!!!!
 
Må bare legge ved en "syfavoritt" også!! Har bestilt, og mottok i dag, klesmerker som viser størrelser på klærne jeg syr!!! Barnslig glede her i heimen da jeg åpnet konvolutten de lå i!!!
 
 
 
Ha en god kveld og natt der ute!! Selv håper jeg på en god natt søvn, og i morgen formiddag lander mannen på Flesland, etter sin Asia og Australiatur!! Stor glede!!!!
 





3 kommentarer:

  1. Forstår at dette ble et favorittbilde.
    Flott komponert og fint motiv! :)
    Mye historie.
    Må dagen bli god! :)

    SvarSlett
  2. Nydelige bilder! Og så gøy at du ble med på fotoutfordringen min. Bloggen min er jo egentlig en bokblogg, så det tar nok litt tid før jeg kommer opp i antallet deltakere som Petunia hadde. Men jeg tar det sakte men sikkert, og foreløpig er det jo dobbelt så mange deltakere som sist uke ;) Ha en super dag, klem fra Anette (som håper du blir med neste uke også).

    SvarSlett
  3. Fine bilder! Det er interessant å gå inn i gamle hus som dette og spesielt å få høre bakgrunnshistorien :)

    SvarSlett