søndag 16. juni 2013

Jeg gjør ting jeg ikke kan...

På onsdag skal det være høytidelig avslutning for endt 13-års skolegang for eldstejenten min! I den anledning skal de som har bunader, ha dette på seg. Her i huset er ikke den justert siden hun fikk den til konfirmasjonen, så den måtte både legges ned og ut.

Grei skuring, tenkte jeg, og sprettet av livet... Men det var ikke grei skuring...!!! Mye mer jobb enn jeg kunne se for meg... Alle leggene i skjørtet måtte jo også justeres....! Så vi tok en "jukseløsning" hvor jeg bare la den ut så mye som jeg klarte, uten at leggene ble rørt, og sydde den sammen igjen... Holder til onsdag, men så skal hun få lov til å ta den med til en EKTE sydame som kan ordne opp i "rotet" jeg har laget!!!!!

Da var det greiere å sy denne toppen til minien:

Hun har valgt stoffet selv. Skulle bli en topp, men er vel kanskje mer blitt en mellomting mellom det og en strandkjole??.. Vi får se!

 Hun var i hvertfall veldig fornøyd!!! En knallfarget tights som hun også har valgt stoff til er straks ferdig og, så hun blir så tøff at!



Så var enda en helg over, og jeg har full nedtelling til sommerferien!! Kun to, travle uker igjen nå, så er det laaaang ferie!! Det skal bli godt, for selv om jeg mener at jeg har en av de beste jobbene i verden, så kan en pause derfra også være deilig!!!Minien har en uke igjen på skolen, og skal på fotballskole den siste jobbeuken min. Det er en grei ordning, synes jeg!!

Sier ha det med dette bilde av katten! Den liker faktisk aller best å drikke vannet sitt av glass!!! Er hun for mye rundt oss, og observerer mer av vår atferd enn vi får med oss???!!!

2 kommentarer: