mandag 20. mai 2013

Eplekasser ble til bokhyller

Vi har jo som tidligere nevnt, kjøpt oss hyttetomt. I den anledning vet jeg godt hvordan jeg ønsker å innrede hytten, men når man enda ikke er begynt byggingen, og vi over hodet ikke har så mye mulighet til å lagre godbiter som man kan finne på Finn.no, da har man en utfordring! Syrommet har vel blitt fylt nok... der står det diverse stoler som skal males, foruten et nydelig teak-nattbord, et lite klaffebord, et maleri, og en hylle...  Jeg må snike meg bort til symaskinene, men klager ikke, altså!!

I garasjen har jeg vel noe plass, men det blir så fult av eksos, så der står det kun et par gamle ski og et vaskebrett foreløpig.. Kommer sikkert noe mer etter hvert.....

Inntil i nylig stod der også tre eplekasser, men i går tok jeg de frem og skrubbet dem med grønnsåpe og laget en bokhylle inne på soverommet. Straks full av bøker, tenker jeg!! Tanken var å sette hjul på dem, det er innkjøpt. Mulig jeg gjør det når kassene kommer opp i hytten (HVIS de kommer opp....!!! )

Vaske, gnikke, gnu, og masse skitt kom av!



Stilig, sant??



Noen få flere godbiter har fått plass inne i huset så lenge, da;

Gyngestolen har fått en fin plass i et hjørne i stuen.


En liten, hvit benk har fått plass ute i gangen.

Mannen i huset ber meg stoppe handlingen, han ser nok for seg at vi kommer til å ha et dobbelt møblert hus snart!! Heldigvis er det straks byggestart på hytten, og går alt som planlagt, er alt ferdig til rundt jul. Så å bo litt trangt frem til da må vel være greit!! Hi,hi!

Ellers har vi jo hatt en aldeles herlig langhelg da!!

Begynt så bra på 17. mai med en gradestokk som viste mange, deilige plussgrader!!


Vi fikk morgenbesøk av 4 trøtte russ som skulle ha litt mat, før de gikk i hovedprosesjonen.


Så reiste vi ned i Alvøen på tradisjonell skolefeiring, med blant annet sekkeløp!


Det ble en flott båttur med minien og to venninner, og jammen kom de seg ikke i bad også.... Brrrr!!  Beste tur "ever" i følge jenta vår!

Tur til Fjell festning, og en avstikker innom aktivitetsløypen har vi også hatt! - Og ja, hun klarte å "gå" hele veien bort på ringene!!! Imponerende!!


Vi er alle enige om at vi har hatt en riktig så god pinse!!!!!
Litt sying har det også blitt, men det får komme i et eget innlegg!

I morgen venter hverdagen igjen og mannen reiser til Hamburg. 

Ha en god kveld!!





1 kommentar:

  1. Nå har jeg sittet og kost meg med bloggen din. Du har mye variert og mye fint. Bokhyllene dine ble superfine: )

    SvarSlett