søndag 7. april 2013

Bytting av soverom...

... tar tid.....!!!

Enda er det ganske kaotisk i overetasjen, men jeg ser i hvert fall en ende på det nå!! Sluttresultatet blir bra, altså!!

Jeg og mannen har alt flyttet inn på "nytt" soverom, og nå har alle i huset en eller annen gang hatt det som sitt soverom!!!

Først hadde eldstejenta det. Da var det lyseblå vegger på alle vegger. Så hadde vi det som kontor i noen år, før minien ville inn der for en 2-3 år siden. Jeg pusset det opp som en overraskelse for henne, med lyse vegger på 3 av dem, og en ganske skarp rosafarge på den siste. Og så falt det ikke i smak.....!
Hun har den siste tiden stort sett hatt rommet som et roterom, mens hun sov på kontoret...

Nå er hun blitt så stor, at hun hadde lyst på et litt sånn før-ungdomsrom, og hun fikk denne gangen være med og kjøpe tapeter og maling!!!!!! Man lærer av sine feil!! Rommet blir så stilig, at om hun med tiden vil overta storesøsters rom (det største, og mest avsideliggende rommet i huset;0)), kan vi glatt bare flytte inn igjen der uten å gjøre noe!!

Tilbake til mitt og mannens rom:  Veggene malte jeg i en kaldere lys farge (litt grått i det hvite), og kontrastveggen ble støvblå, som er favoritten min for tiden....!!!

Virkelig innbydende ble rommet. selv med Ikeasengen vår som har fulgt oss siden slutten av -80 tallet!!!! (Har skiftet madrasser i mellomtiden, da;0))


Flyttet garderobeskapet inn på kontoret, som nå er blitt en kontorkrok, og et "garderoberom". I kroken på soverommet satt jeg opp et stativ primært for mannens skjorter (og litt til mitt der og..;0)), og et flott gulvspeil som jeg fant på Skeidar.

På motsatt skråvegg hang jeg opp igjen lerretene jeg hadde inne på det forrige soverommet. Der var veggene malt i Sandfarge, og da kom det beige i bildene klarere fram. Nå ser jeg at det er blåfargene som blir dominerende. Stilig!!



Har ikke fått hengt opp noe på kontrastveggen enda, men har det vel noenlunde klart. Det eneste jeg mangler nå, er et nytt sengeteppe, men det får vi ta når det passer!!


Og rotet i tv-stuen  gleder jeg meg til å få på plass...:!!!!

Ha en fortsatt fin søndag! Her snør det i dag, men det blåser vi i, for vi skal straks av gårde og feire min eldste nevø sin 20 års dag!!!


















1 kommentar:

  1. Ja det blir noen omrokeringer ettersom barna vokser til og behovene forandrer seg.
    Det er mye jobb men så får en jo ryddet litt og sortert.
    Så lyst og fint det ble, litt misunnelig hehe.
    Ha en fin dag fra Marit.

    SvarSlett