søndag 24. mars 2013

Erteposer i lange baner

"Oppe på mitt hode
oppe på mitt hode
har jeg en pose
har jeg en pose
Får jeg se?
EN-TO-TRE"


Har sydd endel erteposer i det siste, som jeg bruker i jobben min som spesialpedagog. Jeg bruker de både for å øve på kroppsbevissthet- benevning av kroppsdeler, preposisjoner (over,under, bak, på osv) og kategorisering når vi leker "Mitt skip er lastet med". I tillegg bruker jeg de når vi har balanseleker og  kaster til hverandre (lettere å gripe en slik pose, enn en ball!).

Har du mange poser, så er det også lettere for (det lille) barnet å stable disse oppå hverandre (i forhold til vanlige klosser).


Bruksområdet er med andre ord stoooort!!!

Og ikke minst, så har vi det MORSOMT!!! Og ingen læring går fortere enn når det er lystbetont!!!!


Ha en riktig så god palmesøndag!!! Her skal vi på teater i formiddag, men jeg tror jammen at vi rekker en liten tur først også!!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar