onsdag 20. mars 2013

Brødkurver på løpende bånd

Fant en så fin stoffremse på Fretex for en tid siden, som minnet meg sånn om påske, at jeg måtte ta det med hjem.

I dag ble det til en ny brødkurv!! Så da har jeg jammen enda en påskepynt klar her i huset!!


Vi skal være hjemme i påsken, for første  gang på lenge, så da skal jammen denne kurven få komme på frokostbordet hver dag!!!!

Ble inspirert til å lage enda en kurv, men nå ville jeg ha en sommerkurv. Siden vi går og venter sånn på varmen, alle mann alle, så synes jeg at disse stoffene passet fint! Sommerlige, varme farger!! Innerstoffet er en voksduk, enkel å tørke av etter bruk!




Kurvene sydde jeg i full fart, mens minien var på dansetrening. Da hun kom tilbake, kom hun inn til meg i syrommet. Hun synes kurvene var så fine, og ville ha en til seg og, men mindre, da. Utfordret henne til å lage en selv, hjalp bare til med klipping av stoffet (og siste sømmen rundt kurven oppe). Og hun klarte det så bra!!! Bare se:


Storesøster mener at lillesøster alt er klar for symaskinsertifikatet på skolen, og det tror jammen jeg og at hun er!!! Men det har de visst ikke før i 6. eller 7. klasse her.

Mønsteret til brødkurvene har jeg forresten funnet på bloggen til Gekko.

Ha en fin kveld!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar