onsdag 23. januar 2013

Turluen din er klar, pappa!!!

Da min pappas kone hadde bursdag i oktober, sydde jeg en lue til henne, kanskje mer eller mindre på spøk, enn at jeg tenkte at den skulle bli så mye brukt. Så fort gikk det, at det aldri ble tatt bilde av den. Men så er det så at luen faktisk ble en favoritt på forblåste kveldsturer!!! Hun har skrytt så mye av den, at det tok jo ikke lang tid før papsen begynte å hinte frempå om jeg hadde mer av det stoffet og kunne sy en til ham også... Hintene har blitt klarere og klarere, og nå fikk jeg endelig rotet meg til å sy en lue til ham og!!! Kjapt og greit, det tar jo ikke akkurat lang tid å lage en lue...  Han fikk et helt annet stoff, da. Tøft stjernestoff!!! Kan jo ikke bli bedre....!!



Har forresten prøvd meg på en babyjakke etter mønster fra et Ottobreblad (fra i fjor vår??). Rotet det litt til med kantene, men ble søt da, med nusselige pinnsvin inni hetten. Har sydd lite etter mønstre fra disse bladene, men er erfaringen at de er litt liten i størrelsen, eller??? Jakken skulle være i 68, men den ble mindre... 






Bloggen min nærmer seg 1 års jubileum!!! Juhu!!!! Storkoser meg med denne hobbyen, så kommer nok til å fortsette lenge enda!!! Har en give away på trappene og, må jo feire litt!!!

Ha en fin kveld!!

1 kommentar:

  1. Luen ble kjempefin, nå blir han far glad;)

    SvarSlett