mandag 7. januar 2013

Jippi, jeg er blitt venn med coverstitchen igjen;0)

Har hatt en lengre krangel med coverstitch maskinen min siden tidlig i høst, og i lengre tid har vi rett og slett bare oversett hverandre for å bevare freden på syrommet......

Men det er jo litt gale at en så dyr maskin bare sitter og samler støv, så da jeg bestemte meg, som et slags nyttårsforsett, at jeg skal lære meg alle maskinene mine bedre å kjenne, var det denne jeg begynte med.


En hel kveld satt jeg uten å få noe til, og mannen i huset ba meg bare sende hele maskinen inn på service, for det måtte da være noe galt med den?? Var nær ved å si meg helt enig, men samtidig følte jeg på meg at det var noe jeg gjorde galt....

Kvelden etter, da jeg atter igjen satt med maskinen, vet jeg rett og slett enda ikke hva jeg gjorde, annet enn at jeg kanskje var litt hardhendt i røskingen av tråder.... men der, plutselig sydde den som bare det!!!! Er det mulig, liksom???.....



Endelig fikk jeg gjort ferdig en genser som mottakeren mest sannsynlig har vokst fra for lenge siden... Men den er ferdig i hvertfall!!! Joho!! Har andre prosjekter på gang også som krever litt fine avslutninger, så dette skal forhåpentligvis bli veldig bra!!!!

(huff, så veldig bølgete ut, men det er fordi jeg ikke la genseren så fint ned... )


Nå håper jeg  virkelig på et langt, og varig vennskap!! Jeg skal i hvertfall gjøre mitt for å få det til å fungere!!

Ha en riktig fin kveld!!

4 kommentarer:

  1. Tusen takk for kjempe koselig kommentar i bloggen min :) Så utrolig mye flott du lager da! Har lagt meg til som følger hos deg også.

    SvarSlett
  2. Genseren ble veldig fin! Så bra at du har blitt venn med maskina di! En sånn fin maskin må ikke stå å støve ned nei. Ønsker meg også coverstitch!

    SvarSlett
  3. Fine sømmer!
    Alltid noen som kan bruke så fine klær!
    Det kjennes godt å bli god venn med maskinene ;)
    Fin ny uke!

    SvarSlett
  4. Så flott genser :) Supert at du og maskinen er blitt gode venner også da :)

    SvarSlett