lørdag 5. januar 2013

Bank-bank på, hvem bor her??

Et høyt tårn med en liten dør, hvem er det som bor her??


Tror jeg må banke på døren!!


Neimen, hei lille apekatt, er det du som bor her??


Lyst til å komme ut og leke med meg??



Tårnet fikk jeg ideen til etter et innlegg i frk.pigalopp fine blogg. Jeg har imidlertid tenkt et litt annet bruksområde, nemlig det spesialpedagogiske! Jeg jobber jo som spesialpedagog, og er opptatt av språkstimulering. Språk og motorikk henger sammen, og som et ledd for trening på finmotorikken, tenker jeg å lage opp endel hus med dører som må åpnes på forskjellige måter: knapper, trykknapper, borelås, glidelås og sløyfe. Inni husene tenker jeg at små fingerdukker skal få bo, slik at vi får knyttet trening til lek. Bedre kan det vel ikke bli????!!!! 



4 kommentarer:

  1. Kreativt! Man tenker i de baner man til hverdags jobber!! Godt å kunne hjelpe andre og selv ha glede av å lage det.. :o)

    Jeg bruker også ikast sine navnelapper og er veldig fornøyd!

    Fortsatt god helg!

    SvarSlett
  2. herlig at du kunne bruke huset til arbeidet! fantastisk når kreativiteten kan brukes på så mange områder ü super god ide.
    ha en herlig helg!

    SvarSlett
  3. Det är väl det bästa när man kan förena nytta och nöje. Jättegulligt torn att förvara fingerdockorna i.

    Tack för kommentar hos mig.

    SvarSlett
  4. Såå fint, fargerike og fine stoffer. Ha en flott mandag.

    SvarSlett