torsdag 13. desember 2012

Winterwonderland

Etter en lengre kuldeperiode, her vest, er det nå blitt mildere, og snøen har lavet ned de siste dagene.

Skikkelig koselig, det!!!

Mindre koselig er det å måke plassen og bakken opp til garasjen... Da knurrer jeg høyt og ønsker likestillingen dit pepperen gror... er ekte mannfolkarbeid det der altså....!! Men, med en mann som "alltid" er på reise, så må man trå til med alle husets oppgaver. Sånn er det bare..!!

I dag klarte rotehodet jeg å glemme husnøklene på jobben, så det måtte litt detektivarbeid til for å lokalisere minien, slik at jeg kunne låse meg inn med hennes nøkler. Glad og lettet over at det ordnet seg så greit (og ikke som den gangen vi måtte krabbe inn et vindu i 2. etg for å åpne døren...), fant jeg disse fine motivene på min vei!!!!




Måtte bare knipse litt med telefonen, og så har jeg dette som bidrag til ukens himmelsk.


Og nå venter jeg på at minien og venninnen skal bli ferdige med å bake lussekatter. Etter en voldsom leting etter jern (gjæren) og at vi kun hadde "morsj" (tørrgjærens hovedoverskrift ble litt feil lest...!!!), og låning av kardemomme hos naboen, klarte jentene å sette deigen helt alene!!!

Ha en fin 13. desember!

7 kommentarer:

  1. Det var en spennende dag, det var godt du kom deg inn i hus da uten å måtte drive med ekstremsport.

    Nydelige vinterbilder,,så masse snø da gitt,,

    Kos deg med gjærbaksten det smaker nok himmelsk tenker jeg.
    Maritklem.

    SvarSlett
  2. Vad fint det är med snöbilder. ser att ni fått en hel del ni med.
    Hs en fin luciakväll.
    Kram Meta

    SvarSlett
  3. Nydelige bilder. Passer veldig godt til temaet!

    SvarSlett
  4. Skikkelige vinterbilder!Fine er de!

    SvarSlett
  5. Du får det til du ;) og må man så må man ;) vi har kjøpt en liten nøkkelsafe på clas olson, så nå er det alltid nøkkel tilgjengelig utenfor døren, et tips til deg. Fine bilder!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var jo en lur ting å ha, Lisbeth! Tror jammen vi må skaffe oss en også!!!

      Slett