onsdag 5. desember 2012

Minimininiesen har blitt 1 år!!

Tenk, det er allerede gått et år siden den yngste av niesene mine ble født!! En herlig, liten klump, som aldri tok seg tid til å være baby!! Husker aller første gangen jeg holdt henne 4 dager gammel, at hun holdt hodet oppe i lange perioder! Hun skulle ha med seg ALT på en gang!!!
Da hun var 4 mnd ville hun opp og stå, og hun begynte å gå lenge før bursdagen sin!!! Blir spennende å følge henne videre på veien!! To flotte søstre har hun, og det er moro å se hvordan hun så selvfølgelig tar plassen sin i gjengen!! Har mye godt materiale der å strekke seg etter, ja!!


Tante måtte selvfølgelig sy noe til henne i bursdagsgave, og det ble denne kjolen:



Mønsteret fant jeg i novemberutgaven av Symagasinet. Den var søt da!!

Først sydde jeg kjolen, til slutt ble hjertet festet.

Strikk sydd inn i løpegang på skuldrene, noe som gir flott effekt med rynking.

Strikk i løpegang også bak. 

Så fikk jeg et morsomt syoppdrag fra logopedene på jobben. De trengte en sssssslange som kan sssssluke alle objekter den finner på sssssssssssssssss!!! En gøy måte å drive lydlæring på!!!

Objektene "svelges" ned i magen, og så har jeg sydd en borrelås på siden, som gjør det litt enklere å få de ut igjen på!! 


I dag er jeg hjemme med minien som er syk. Så tegnene komme allerede i går, men håpet det ville gå over i løpet av natten... men, nei... våknet med 38,5 i feber... Nå får vi prøve å kose oss så godt det lar seg gjøre, og så har jeg fått unna litt forefallende kontorjobb mens hun sov her i sted...  

Ha en fin adventsdag der ute!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar