søndag 25. november 2012

Nisseluer kan se sånn ut og!!

Har sydd opp noen nisseluer som jeg skal ta med meg på marked på søndag. Synes selv de er stilige, får håpe flere synes det!!



De er etter mønsteret til nissedrakten som jeg viste her. Har ikke sydd flere skjørt og vester. Disse kan jeg heller sy på bestilling, om det er noen som ønsker!!

De er foret, så de står litt sånn morsom opp når de er på!!

Har også sydd opp endel luer og pannebånd. Noen foret med fleece:
 












Og noen uten:


Og mens jeg holder på, tror du ikke at maskinen begynner å tulle seg??? Oh, yes.... Den syr ujevnt, med  "hemper" som stikker opp av sømmen under. Skulle tro at undertrådene var løse eller noe, men jeg har trædd og trædd i maskinen og stilt og stilt på hjulene uten at det blir noe bedre-.... Grrrr... Får bare levere den inn på overhaling, tenker jeg, men passer dårlig i disse dager, da!!!

Ellers har jeg vært og sett på minien og troppen hennes som danset i konkurranse i dag. De er bare så flinke!!! Et stolt morshjerte!!! Storesøster var også med. Det var første gang at det har passet, og hun ble ganske imponert hun også!!!

Nå er det leggetid! Ny uke står for turen, og den er viet i stor grad til eldstejenta som faktisk blir myndig på torsdag!!! Hjelp, hvor er årene blitt av??? Det var da i "går" jeg gikk gravid???

Ha en fin uke, folkens!!

1 kommentar:

  1. Disse luene og pannebåndene var kjempegøye :D nisseluene er sikkert morsom på. Ja tenk at eldste gullet ditt blir 18! mens vi har ikke blitt eldre i det hele tatt ;) kos dere maks i dag og i adventstiden! Lykke til på søndag!

    SvarSlett