onsdag 26. september 2012

Hamsterdramatikken fortsetter....

Lesere av bloggen har kanskje fått med seg at katten i huset her er over gjennomsnittet opptatt av hamsteren her i huset...

I går var jeg på kafe' med venner, da telefonen ringte, og eldstejenta fortalte ganske stresset at katten hadde fått tak i hamsteret.... Hun hadde hørt endel baksting og plutselig noen høye lyder. Da hun løp ut i gangen, stod katten over hamsteren nederst i trappen og bare stirret på dette lille dyret som skrekkslagen hylte som bare det...!!!

Hun fikk tak i hamsteret, og dyret var helt uten skader??!! Helt utrolig!!



Så kunne historien endt der, hamsteren vel tilbake i buret uten en skramme, og katten langt borte. Men, nei da... Rett før jeg kom hjem hadde minien fått referert hendelsen og ville opp og kose med lilledyret sitt, men der var buret tomt!!!!!

Da jeg kom hjem, holdt mannen i huset på å støvsuge opp spon som lå utover hele rommet, og han hadde leitet uten å finne noe dyr... Dette ble litt ekkelt... vi tenkte at den kanskje lå skvist et eller annet sted etter at mannen hadde dradd ut møbler for å lete... minien nektet å gå inn på rommet... altså bare kaos og dumt så seint på kvelden.

Skapdøren til minien stod imidlertid åpen, og jeg tenkte at den kanskje hadde gjemt seg der inne, så jeg begynte å dra klærne forsiktig ut. Men mens jeg sitter der, hører jeg lyder fra bak sengebrisken. Jeg ser, og der sitter Flekken og ser på meg!!!!

Etter litt lokking fikk vi tak i henne igjen og satt henne atter en gang tilbake i buret. Det gikk ikke lange stunden før jeg ser at det er en ekte" Haudini" hamster vi har i hus... Hun klarer nemlig å hoppe opp til luken i buret og siden låsen på det er ødelagt, klarer hun å dytte det til siden, og dermed er jo verden åpen for henne... Utrolig at hun overlever fall etter fall ned fra den kommoden buret står på.... den er nemlig høy!!



Nå har vi lagt en tung bok oppå, og til helgen satser vi på å kjøpe et nytt bur...!!! Til da: håper roen senker seg i denne føljetongen!!!

1 kommentar:

  1. En lykkelig slutt iallefall. Vi har et hamster bur Anne,Susanne hadde ett hamster, men det døde for noen mnd siden,og hun vil gjerne selge det, kan kjøpe det hvis dere vil?? Klem Gro

    SvarSlett