onsdag 5. september 2012

Enda noen søskenkjoler.... og en jaktgal katt!!

For en tid tilbake laget jeg en søskenkombinasjon til niesene til en god kollega av meg. Disse ble så godt mottatt av jentene, at det kom inn igjen en ny bestilling. Denne gangen i fleece. Her er resultatet:



Ønsket om kroner på kjolene ble hørt, og jeg sydde på noe strass, synes det ble fint!! Litt dårlige farger, men det er en lys rosa og dyp lilla farge. Stoff fra Stoff og stil. 

Og så må jeg bare fortelle litt om den gale katten vår... Hun er en ung frøken på rundt 10 måneder, fortsatt et barn i mye hun gjør. Det aller gøyeste hun vet, er å gå på jakt. Det kan være seg alt fra tærne våre til en flue i vinduskarmen.. Hun går virkelig inn for oppgaven med liv og lyst!! Til og med samme dag som hun ble sterilisert, fant jeg henne jaktene på en flue i vinduet, der hun sjanglet og datt rett ned, fordi hun enda var noe neddopet... og hun drar inn det ene troffeet (edderkopper, langbein etc) etter det andre som hun vil vise oss og leke med!!

Men altså: Jeg var akkurat kommet hjem fra et kurs i kveld da jeg hørte noen redselshyl fra overetasjen. Det var minien som stod der med panikk i øynene. Jeg løp opp, inn på rommet hennes, og hva tror du jeg fikk se??? Jada, katten OPPI hamsterburet......!!! Ikke helt gjennomtenkt der, for den var jo så stor i forhold til buret, at den hadde aldri klart å bøye seg ned og inn i huset som hamsteren sover i... Ut med katten i en fart, og så kom et trøtt hamsterhode  til syne!!! Hadde ikke fått med seg noe, hun!!!!

Så jakten får bare fortsette.... lurer på hva som skjer videre.....!!!



- og sånn går no dagan!!

2 kommentarer:

  1. For noen flotte kjoler! Gleder meg til å bruke dem utover vinteren. Jentene digger de andre kjolene de fikk i høst, så dette blir bra!

    SvarSlett